اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث و بهره برداری از ۴ پروژه عمرانی شهر بابلسر

double-quot
بابلسر – جارپرس – شهردار بابلسر در بازدید از ۴ پروژه تمام و نیمه تمام مهم شهر بابلسر از اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث و بهره برداری از پروژه های عمرانی در راستای تحقق وعده ها، ارائه خدمات مطلوب و رفاه شهروندان خبر داد.

کد خبر : 26616
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 6:41
اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث و بهره برداری از ۴ پروژه عمرانی شهر بابلسر

زیباسازی میدان شیلات
مهندس سید مرتضی شفیعی در بازدید از میدان نوسازی شده شیلات گفت: میدان شیلات از جمله مکان هایی بود که از گذشته های دور حالت نوستالژی برای شهروندان بابلسری داشت. این میدان علاوه بر اینکه عملکرد ترافیکی داشت، فضای مناسبی برای اوقات فراغت شهروندان بود. به همین جهت در صدد آن شدیم با طراحی پیش بینی شده از فضای فیزیکی موجود این میدان به نحو مطلوبی استفاده شود. از این رو یک طرح بسیار مناسب از تغییر مبلمان، فضای سبز و چیدمان مبلمان شهری در این پارک تدارک دیده شد که عملیات آن انجام و اجرایی شد که مورد بهره برداری و استقبال شهروندان و مسافران عزیز قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد عملیات اجرایی این طرح به پایان رسیده است افزود: کارهای زیباسازی و بازپیرایی فضای سبز و مبلمان های موجود با نصب چراغ های رنگی تزیین و فضایی بسیار مفرح، آرام بخش و شاد برای شهروندان تدارک دیده شد.
به گفته شفیعی این پروژه بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشت.
✳ادامه بازگشایی و اجرای عملیات فاضلاب شهری خیابان شهید مدائنی
شهردار بابلسر با حضور در خیابان شهید مدائنی اظهارداشت: یکی از مهمترین پروژه حائز اهمیت شهرداری بابلسر بازگشایی ادامه خیابان شهید مدائنی است که در کاهش بار ترافیکی خیابان پاسداران تاثیر بسزایی دارد. از آنجایی که زمین فوتبال شهرداری بابلسر در حال بهسازی می باشد، عملیات چمن مصنوعی و سکوی تماشاگران آن نیز با ظرفیت بیش از ۶۰۰ نفر در دست اقدام است بر آن شدیم مسیرهای دسترسی به زمین فوتبال را آماده کنیم که پروژه بازگشایی ادامه خیابان شهید مدائنی به کمربندی در دستور کار ما قرار گرفت. او ادامه داد: بحث نهر خیابان شهید مدائنی یکی از مجاری مهمی است که آبهای سطحی ضلع غربی شهر را به طرف رودخانه بابلرود هدایت می کند. با توجه به نقشه برداری از مسیر و با در نظر گرفتن شیب طبیعی زمین و حجم دبی آبی که از این مقطع عبور می کند مجبور شدیم ۳ کلاف ۱۰۰۰ را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم این حجم آب را منتقل کند. با کارشناسی صورت گرفته امکان استفاده از کلاف بزرگتر یا باکس بزرگتر امکان پذیر نبود، زیرا شیب طبیعی نهر اجازه این کار را نمی داد. مهندس شفیعی بیان داشت: طول این فاز از انجام عملیات اگو (فاضلاب شهری) حدود ۲۰۰ متر است که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان با اجرا شدن ۵۰ متر آن، ۱۵۰ متر دیگر در دست اجراست که در این راستا در حال رایزنی با مالکین در طرح هستیم که تعریض و ادامه عملیات اگوی فاضلاب آبهای سطحی صورت گیرد. در همین راستا از خانواده محضری که با شهرداری بابلسر توافق و همکاری داشتند کمال تشکر را دارم. امیدواریم این اقدام و همکاری این خانواده الگویی برای همه شهروندان باشد. قطعا شهرداری بابلسر املاک مالکین را از کسی به زور نخواسته و در قبال آن امتیازاتی را به آنان خواهد داد. سید مرتضی شفیعی تصریح کرد: با وصل شدن این مسیر به کمربندی جنوبی بابلسر بار ترافیکی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. باتوجه به اینکه اقداماتی که شهرداری بابلسر انجام می دهد در قالب طرح تفصیلی است، شبکه خیابان شهید مدائنی نیز هم در طرح تفصیلی لحاظ شد و یکی از شبکه های شریانی درجه دو شهری بابلسر است که باید اجرایی می شد. اراضی که فعلا بصورت فضای سبز یا کشاورزی است باید در طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد. بنا به گفته او: مطابق با ضوابط طرح تفصیلی توسعه شهری اتفاق خواهد افتاد و در ادامه بازگشایی خیابان شهید مدائنی برای تملک توافقی، با مالکین به نتیجه رسیدیم که ارزش ریالی آن بیش از ۲ میلیارد تومان فقط برای تملک اراضی نیاز بود که خانواده محضری در این خصوص با شهرداری توافق داشتند. امیدواریم مالکین دیگر که در این راستا در حال رایزنی با آنان هستیم به توافق برسیم تا این مسیر هرچه زودتر بازگشایی شود.
شهردار بابلسر در خصوص امتیازاتی که به مالکین در این مقوله می توان داد گفت: در بحث تغییر کاربری باقیمانده زمین توافقاتی را انجام می دهیم، در بحث تفکیک زمین این اتفاق را رقم میزنیم و در مقوله تراکم های سیال که با امتیازاتی به مالکین در همان زمین و زمین دیگر سطح شهر میتوانند از تراکم سیال استفاده کنند و ساخت و ساز رایگان انجام دهند.
احداث پارک محله کاظم آباد
مهندس شفیعی همچنین در بازدید از پارک محله کاظم آباد گفت: سیاست ما توجه ویژه به محلات و حائز اهمیت بودن آن است، خصوصا محلاتی که تاکنون کمتر توسعه پیدا کرد. علی رغم خدمات خوبی که در سال های گذشته صورت گرفت به بعضی از محلات توجه کمتری شد. یکی از اقدامات خوبی که در حال انجام است بحث احداث پارک محله کاظم آباد است که باتوجه به قدمت زیاد این منطقه، نیازمند وجود یک پارک محله ای بود که سریعا طراحی آن انجام شد. با مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ مترمربع شامل زمین فوتبال چمن و فضای بازی کودکان با تجهیزات کامل و محل استراحت شهروندان خصوصا اهالی محترم این محل که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. امید است که این یکی از پروژه هایی باشد که تا پایان مورد بهره برداری و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد. به گفته او: برآورد این پروژه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.
پروژه احداث پل جدید عابر پیاده کاظم آباد – فروغی
شهردار شهر ساحلی بابلسر در خصوص پروژه احداث پل جدید عابر پیاده کاظم آباد – فروغی اذعان داشت: باتوجه به اینکه پل قدیمی برای انتقال لوله آب شرب ضلع غربی و شرقی شهر بابلسر از سالیان متمادی احداث شده بود به دلیل عدم دسترسی دوطرف پل، مردم بصورت عابر پیاده از آن استفاده می کردند. همچنین به دلیل فرسودگی و مشکلات فنی که برای پل حادث شد و عملا قابل بهره برداری نبود با نظر شورای اسلامی شهر بابلسر یک پل جدید با عملکرد چندگانه؛ با امکان انتقال آب شرب ضلع غرب و شرق و باتوجه به انجام پروژه فاضلاب شهری در ضلع غربی شهر بابلسر و اتصال آن به فاضلاب ضلع شرقی و هدایت به تصفیه خانه مرکزی، با انتقال لوله فاضلاب در این پل تعبیه شده است. شفیعی گفت: عملکرد اصلی بحث تردد عابر پیاده در دوطرف پل است که انجام خواهد شد. کارآیی و سازه دیگر این پل به گونه ای است که در زمان بحران به عنوان پدافند غیرعامل قابلیت تردد اتومبیل های خدمات رسان را داراست. بنا بر گفته شهردار بابلسر مهمترین ویژگی این پل علاوه بر خدمات بیان شده المان و شکل سازه آن است که یکی از المان های ماندگار و نمادهای شهر بابلسر خواهد شد که عملیات اجرایی آن آغاز شد و نسبت به آن برنامه زمان بندی که تدارک دیده شد مقرر بود این پروژه در طول ۸ ماه به اتمام برسد و اکنون نسبت به آن برنامه زمان بندی جلو می باشد. مهندس شفیعی افزود: امیدواریم شرایط جوی و وضعیت فیزیکی رودخانه به ما اجازه دهد تا قبل از زمان مقرر، این پل احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.
مرتضی شفیعی با بیان اینکه پل عابر پیاده کاظم آباد یکی از پل هایی است که با اصول فنی، مهندسی و معماری خاص در حال انجام است و خوشبختانه با زحمات پیمانکار محترم از لحاظ زمانی جلوتر از پیش بینی های خود هستیم ادامه داد: اعتبار این پل ۲ میلیارد تومان است و مباحث فنی آن به گونه ای است که از هر طرف دارای ۴ شمع ۲۴ متری که توسط ۴ پایه شمع های آن اجرا شد.
وی اضافه کرد: طول دهنه وسط پل ۴۲ متر و طول دهنه های کناری آن ۲۴/۵ و ۲۵/۵ متر می باشد.
در حال حاضر ۸ شمع ۲۴ متری این پل احداث شد و پایه ها و عرشه آن بتنی خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.