اخبار کوتاه جهان انرژی/صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر رکورد زد

double-quot

تهران-جارپرس-ثبت بالاترین میزان واردات نفت آسیا از ایران در ۶ ماه اخیر در ماه سپتامبر، کاهش تولید نفت اوپک در ماه اکتبر، افزایش واردات نفت کره جنوبی در ماه اکتبر، ممنوع شدن استفاده از گازوئیل با گوگرد بالا از امروز در چین و احتمال رکوردشکنی قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

کد خبر : 23564
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1396 - 8:58
اخبار کوتاه جهان انرژی/صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر رکورد زد

 

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از رویترز، واردات نفت چهار مشتری عمده آسیایی ایران شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن از این کشور در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) با ۵٫۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال، به یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه مارس (اسفند – فروردین) سال جاری میلادی است.
واردات نفت چین از ایران با ۶۰ درصد رشد سالانه به ۷۸۴ هزار بشکه در روز و خرید نفت کره جنوبی نیز با یک چهارم افزایش سالانه به ۵۰۴ هزار بشکه در روز رسید که بیشترین سهم را در افزایش واردات نفت از ایران داشت.

**سفر رئیس جمهور روسیه به تهران برای مذاکره در باره انرژی
رویترز به نقل از کاخ کرملین اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه،۱۰ آبان) برای انجام مذاکراتی در زمینه انرژی و بحران سوریه به تهران سفر می کند و با همتای ایرانی خود دیدار خواهد داشت.

**تولید نفت اوپک در ماه اکتبر کاهش یافت
تحقیقات رویترز نشان داد که تولید نفت اعضای سازمان اوپک با در نظر گرفتن گینه استوایی در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی (مهر – آبان) با ۸۰ هزار بشکه کاهش روزانه نسبت به ماه پیش، به ۳۲ میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه در روز رسید.
علت عمده این افت، کاهش صادرات از میدان های نفتی شمال عراق و افزایش پایبندی دیگر تولیدکنندگان این سازمان به توافق کاهش تولید ذکر شد.
میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در این مقطع به ۹۲ درصد رسید. این میزان در ماه سپتامبر ۸۶ درصد اعلام شده بود.

**در صورت تمدید توافق اوپک قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۶ دلار خواهد بود
براساس نظرسنجی رویترز از ۳۵ تحلیلگر نفت، با تمدید توافق جهانی کاهش تولید اوپک، افزایش قیمت نفت با نوساناتی در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد داشت زیرا رشد تولید نفت آمریکا جبران خواهد شد.
تحقیق این ۳۵ تحلیلگر نشان داد که میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۳ دلار و ۲۵ سنت و سال آینده میلادی به ۵۵ دلار و ۷۱ سنت برسد.

**احتمال رکوردشکنی قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی
به گزارش رویترز، با توجه به کاهش تولید نفت اوپک و افزایش تقاضا برای این کالا، ممکن است قیمت نفت عربستان برای تحویل در ماه دسامبر ( آذر – دی) به مشتریان آسیایی اش به بالاترین میزان آن از سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برسد.
انتظار می رود که این کشور قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت تحویل دسامبر را حداقل ۹۰ سنت بالاتر از قیمت نفت عمان و دبی برساند که بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۱۴ (یک دلار و ۶۵ سنت) خواهد بود.

**واردات نفت کره جنوبی ۷٫۴ درصد درماه اکتبر افزایش یافت
به گزارش رویترز، آمار رسیده از وزارت تجارت، صنایع و انرژی کره جنوبی نشان داد که واردات نفت این کشور در ماه اکتبر (مهر- آبان) با ۷٫۴ درصد رشد به ۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید.
اطلاعات نهایی را شرکت ملی نفت کره پایان ماه نوامبر (آبان – آذر) اعلام خواهد کرد.

**استفاده از گازوئیل با گوگرد بالا از ماه نوامبر در چین ممنوع شد
به گزارش رویترز، چین اعلام کرده است که در آخرین تلاش هایش برای پاکسازی هوا از اول نوامبر (دهم آبان)، فروش گازوئیل حاوی گوگرد بالا را که در تراکتورها و کشتی ها استفاده می شود، ممنوع خواهد کرد.
این تصمیم در حالی گرفته شد که با توجه به نزدیک شدن زمستان و استفاده بیشتر از زغال سنگ برای مصارف گرمایی، میزان آلودگی هوا در این کشور به بیشترین میزان خود خواهد رسید.

**شرکت بریتیش پترولیوم سال ۲۰۱۸ نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری را انتظار می کشد
رویترز به نقل از «بریان گیلواری» مدیر امور مالی شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی پی) اعلام کرد که با توجه به بازگشت سطح ذخایر جهانی به حالت عادی، این شرکت انتظار دارد قیمت نفت در سال آینده میلادی بین ۵۰ تا ۵۵ دلار نوسان داشته باشد.
به گفته گیلواری، با توافق جهانی کاهش تولید، انتظار می رود که سطح ذخایر نفت در سال آینده میلادی به وضع عادی برگردد، گرچه انتظار نمی رود که قیمت نفت در میزان کنونی یعنی ۶۰ دلار باقی بماند.

**سودآوری بی پی در سه ماه سوم ۲۰۱۷ فراتر از انتظارها بود
به گزارش رویترز، درآمد خالص شرکت بریتیش پترولیوم در سه ماه سوم سال جاری میلادی یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار بود، در حالی که تحلیلگران سود یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش بینی کرده بودند.
میزان سوددهی این شرکت در سال گذشته میلادی در همین مقطع ۹۳۳ میلیون دلار بوده است.

**سال ۲۰۱۸ میلادی پرکارترین سال برای حفاران نفت کانادایی است
رویترز به نقل از منابع صنعتی کانادا گزارش کرد که با توجه به خوشبینی تولیدکنندگان نفت و گاز این کشور به رشد قیمت های نفت، انتظار می رود فعالیت های حفاری در کانادا در سال ۲۰۱۸ میلادی پنج درصد افزایش سالانه یابد.
اتحادیه خدمات نفت کانادا انتظار دارد که میزان حفاری شرکت های انرژی به خصوص در آلبرتا در سال آینده میلادی به هفت هزار و ۹۰۰ مورد چاه برسد. این میزان در سال جاری میلادی هفت هزار و ۵۵۰ مورد بوده است.
حفاران کانادایی سال ۲۰۱۸ میلادی پرمشغله ترین سال خود، از ۲۰۱۴ میلادی تجربه خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.