0 نظر
179 بازدید

احتمال وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه تقویت شد

double-quot
مسکو – جارپرس – همزمان با تلاش چند سناتور آمریکایی برای تهیه پیش نویس قانون سلب اختیارات دونالد ترامپ برای لغو تحریم های ضدروسی، یک سناتور دیگر از احتمال وضع دور دیگری از تحریم ها علیه روسیه خبر داده است.
کد خبر : 19487
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 6:06
احتمال وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه تقویت شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کریس مورفی عضو مجلس سنای آمریکا در نشست امنیتی مونیخ از احتمال وضع تحریم های جدید علیه روسیه سخن گفته است.
خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه با اشاره به سخنان وی نوشته است: مطابق دیدگاههای مطرح شده در کنگره آمریکا، این تحریم ها به اتهام «دخالت روسیه» در انتخابات ایالات متحده آمریکا وضع خواهد شد.
مورفی در این باره اعلام کرده است: به احتمال زیاد، افزون بر تحریم های وضع شده در اواخر دوره مسئولیت باراک اوباما علیه روسیه، تحریم های دیگری نیز تصویب خواهد شد.
اشاره سناتور آمریکایی به آخرین روزهای ریاست جمهوری اوباما پیس از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ باز می گردد که تحریم هایی علیه ۹ شرکت و سازمان روسی از جمله سازمان امنیت را با طرح ادعای «دخالت در انتخابات» و «فشار بر دیپلمات های آمریکا در خاک روسیه’ تصویب کرد.
از سوی دیگر، اوباما در یک اقدام ناگهانی دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روسی از این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب صادر کرد.
هر چند مجلس سنای آمریکا خواستار تحقیق در زمینه ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شد، اما در نهایت هیچ مدرکی دال بر اثبات آن یافت نشد.
رسانه روسی نوشته است: دولت روسیه بارها به انجام حمله های سایبری علیه آمریکا و تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخاب متهم شده، اما تا کنون هیچ شاهد و دلیلی در این زمینه ارائه نشده است.
مسکو بارها در سطوح عالی حتی از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه این ادعاها را رد و اعلام کرده که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام ها علیه مسکو را کاملا ناعادلانه خوانده که راه به هیچ جا نمی برد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ اعلام کرده که ادعای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا واقعیت ندارد.
اکنون اقدام و برنامه ریزی چندین سناتور برای حفظ تحریم های قبلی و حتی وضع محدودیت های جدیدتر ضدروسی در حقیقت می تواند پایان بخش خوش بینی لغو تحریم ها علیه روسیه باشد، زیرا ترامپ هم که در زمان مبارزان انتخاباتی بارها از ضرورت بازسازی روابط مسکو و واشنگتن سخن گفته بود، اعلام کرده است، محدودیت ها فعلا برای مدت زمانی باقی خواهد ماند.
افزون بر مورفی، سرشناس ترین چهره ضدروسی بین جمهوریخواهان که فعالیت های خود را پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ افزایش داده، مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا است که تندترین دیدگاهها علیه روسیه را دارد.
وی اواخر سال ۲۰۱۶ در جریان سفر به گرجستان، اوکراین و استونی حتی اعلام کرد: برای اعمال تحریم های سخت تر علیه روسیه تلاش های بیشتری خواهیم کرد.
مک کین با گروهی دیگر از سناتورهای آمریکایی در حال تهیه پیش نویسی هستند تا مانع لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه شوند که از سال ۲۰۱۴ با همراهی اتحادیه اروپا در ارتباط با اوضاع اوکراین علیه روسیه وضع شده است.
این اقدام و همچنین تهدید مورفی برای وضع تحریم های جدید، می تواند رای شمار قابل توجهی از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه به عنوان پیروز و دموکرات بازنده انتخابات ریاست جمهوری اخیر را کسب کند، اما هنوز اطلاعاتی در باره جزئیات تصمیم گیری ها و مراحل ارائه آن برای تصویب ارائه نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.