اجرای وعده دولت یازدهم/آغازاحیای ۸۹قطعه آببندان در مازندران

double-quot
ساری – جارپرس – رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اختصاص ۳۰میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر استانی دولت یازدهم ،احیا ولایروبی ۸۹ قطعه آببندان امسال آغاز شده است.

کد خبر : 19120
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395 - 12:42
اجرای وعده دولت یازدهم/آغازاحیای ۸۹قطعه آببندان در مازندران

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، دلاور حیدر پور افزود: بر اساس مصوبه سفر استانی دولت ،احیاء و لایروبی ۴۲آببندان با ۱۳میلیارد تومان بر عهده جهاد کشاورزی و ۴۷آببندان با ۱۷میلیارد تومان برعهده آب منطقه ای استان است.
وی با بیان اینکه پیمانکاران انجام لایروبی آببندان ها انتخاب و مشغول به کار شدند، اظهار داشت: دولت به رغم همه مشکلات مالی ، توانسته وعده خود را در اجرای مصوبات سفر استانی به مازندران در حوزه کشاورزی ،عملیاتی کند.
کاروان تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی خود ، بیستم مهر سال گذشته به مازندران آمد و ۴۶ طرح عمرانی و زیرساختی را با اعتبار حدود ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال مصوب کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به وجود ۸۰۰قطعه آببندان با ظرفیت ۳۵۰ میلیون متر مکعب در استان اشاره کرد و افزود: آببندان های استان به اندازه ۲ سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک که ۳۲۴میلون مترمکعب ظرفیت دارند، آب را در خود ذخیره می کند.
حیدر پور خاطر نشان کرد: بیشتر آببندان های مازندران با مشارکت کشاورزان در فصل پائیز و زمستان آبگیری می شود و در فصل نشاء کاری برنج از آن استفاده می شود.
وی به نقش آببندان ها برای پرورش ماهیان گرم آبی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار شیلات استان، ۵۷۶ قطعه آببندان به مساحت ۱۲هزارو ۷۶۹ هکتار علاوه بر تامین آب کشاورزی برای پرورش و تولید ماهیان نیز استفاده می شود.
وی متوسط تولید ماهیان گرم آبی در آببندان های مازندران را حدود ۳۷هزارتن در سال اعلام کرد و گفت: محل شکار پرندگان ، تفریحی و گردشگری از دیگر مزیت های آببندان های استان است.
مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که حدود ۲۳۰ هزار هکتار آن برنجکاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.