اجرای قطعه ای به یاد محمد نوری در کنسرت بمرانی/حضور دو نوازنده میهمان

double-quot
تهران – جارپرس – گروه «بمرانی» در کنسرت خود در سی ودومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، قطعه ای از آثار محمد نوری خواننده فقید و صاحب سبک کشور را اجرا کرد.

کد خبر : 18625
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 5:39
اجرای قطعه ای به یاد محمد نوری در کنسرت بمرانی/حضور دو نوازنده میهمان

به گزارش جارپرس از ایرنا، کنسرت شب گذشته(یکشنبه) گروه تلفیقی بمرانی در سالن برج آزادی سرساعت با اجرای قطعه پرشور فقط واسه تو آغاز شد.
موسیقی این گروه که از یک نوازنده درام (سالار اصغری)، یک نوازنده کیبورد (آرش عمرانی)، کیارش عمرانی ( گیتار بیس)، مانی مزدکی ( سازدهنی، ترومپت)، جهنیار قربانی (نوازنده گیتار الکتریک و ماندولین) و بهزاد عمرانی (خواننده و نوازنده گیتار ریتم) بهره می برد نزدیک به سبک راک غربی بود که روی آن ترانه هایی با شعرهای نیمایی خوانده می شد.
بیشتر قطعه هایی که در این کنسرت اجرا شد از آلبوم جدید گروه به نام گذشتن و رفتن پیوسته انتخاب شده بود؛ هر چند قطعاتی از آلبوم مخرج مشترک نیز اجرا شد.
غیر از اینها بهزاد عمرانی در میانه این برنامه توضیح داد که گروه بمرانی اجرای جدیدی از قطعه کهکشان استاد محمد نوری برای مراسم گرامیداشت او سال ها قبل ساخته که آن را نیز در این کنسرت می نوازد؛ همرامی بیشتر حاضران با اسن قطعه که شاید بتوان گفت تنها از نظر ترانه با اثر محمد نوری یکی بود؛ شگفت انگیز جلوه می کرد.
همچنین گروه بمرانی در این اجرا قطعه به من بخند عزیزم را نیز نواخت و پیش از آغاز این قطعه بهزاد عمرانی از امیر علوی نوازنده گیتار الکتریک خواست به عنوان نوازنده مهمان‌به آنها ملحق شود و گفت: امیر علوی یک‌‌ساعت قبل برای این اجرا دعوت شد.
در حالیکه به گزارش خبرنگار ایرنا علوی نوازنده گروه کیان پورتراب و آرش ملاکریمی؛ در سئانس قبلی در همین سالن با گروه یادشده اجرا داشت.
بعد از این قطعه وی با تشکر از آبتین یغمائیان نوازنده درام گروه در پنج سال اخیر از ورود سالار اصغری به گروه به عنوان نوازنده جدید درام خبر داد.
وی سپس قطعات محبوب گروه بمرانی یعنی کی چراغ ها را خاموش می کنه، پپرونی، تو کوچه پس کوچه ها را اجرا کرد و گروه برای استراحتی ۱۰ دقیقه ای صحنه را ترک کرد.
بیشتر قطعات اجراهای یکشنبه شب طوری تنظیم شده بود که حضار بتوانند با خواندن قسمتی از کلام آهنگ گروه را همراهی کنند.
وی همچنین بعد از استراحت گروه مهیار طهماسبی را به عنوان نوازنده ویالونسل و نوازنده مهمان گروه معرفی کرد که در قطعه تو خیلی دوری آنها را همراهی می کند.
در ادامه قطعه گیسو نیز اجرا شد و حتی گروه قصد ترک ‌سالن را داشت که علاقمندان با تشویق های فراوان از آنها خواستند یکبار دیگر قطعه ‌پپرونی را اجرا کنند و گروه با اجرای پرشور این قطعه بعد از یک‌ساعت و نیم نواختن و خواندن، مخاطبان را بدرقه کرد.
گروه بمرانی کار خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و در سال ۱۳۹۴ اولین آلبوم به نام مخرج مشترک را ارائه داد.
این گروه همچنین چندی پیش آلبوم گذشتن و رفتن پیوسته را به بازار عرضه کرد. گروه بمرانی سابقه طولانی در همکاری با هنرمندان تئاتری دارد و ساخت موسیقی برای تئاترهایی مانند بام تهران به کارگردانی سیامک صفری و تبارشناسی دروغ و تنهایی از سجاد افشاریان در کارنامه اش دیده می شود.
سی ودومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۴ دی تا اول بهمن با حضور ۱۰ گروه بین الملل، ۱۰ گروه نواحی، ۱۰ گروه دستگاهی، چهار گروه بانوان، ۱۳ گروه ارکسترال و کلاسیک غربی، ۱۵ گروه پاپ و راک، هشت گروه تلفیقی و شش گروه کلاسیک ایرانی در تالارهای وحدت، رودکی، برج آزادی، میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، فرهنگساری نیاوران به دبیری حمیدرضا نوربخش برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.