اجرای طرح تحویل اضطراری گذرنامه‌های زائران اربعین

double-quot تهران - جارپرس - به منظور خدمات رسانی بهتر و تسریع در ارائه خدمت به هموطنان، تمامی واحدهای پستی مربوطه در شیفت‌های کاری طولانی تا پایان شب و در روزهای تعطیل به صورت کشیک در حال آماده سازی، توزیع و ارسال گذرنامه‌های هموطنان هستند.
کد خبر : 100464
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 12:24
اجرای طرح تحویل اضطراری گذرنامه‌های زائران اربعین

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سعید شریف زاده- رئیس ستاد اربعین شرکت ملی- با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات کشور، روند آماده سازی مرسولات گذرنامه را مورد بررسی و ارزیابی قرارداد.

شریف زاده در این بازدید از اجرای طرح تحویل اضطراری گذرنامه زائران اربعین خبر داد و گفت:  ۱۱ باجه پستی در منطقه پستی جنوب غرب در دو شیفت صبح و عصر، جهت پاسخگویی و پیگیری درخواست گذرنامه مشغول خدمت‌رسانی هستند

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست ادامه داد:  گذرنامه افراد ساکن در استان‌های دیگر که با توجه به برنامه‌ریزی برای سفر خود و تهیه بلیت، فرصت کافی برای انتظار دریافت گذرنامه در استان محل سکونت خود را ندارند، به شکل اضطراری در این باجه‌ها تحویل آنها می‌شود. بر این اساس گذرنامه این دسته از زائران چنانچه چاپ شده و آماده و تحویل مرکز تجزیه و مبادلات کشور شده باشد، با ارائه مدارک شناسایی و بلیت، در این باجه‌ها صرفا به شخص صاحب گذرنامه تحویل می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با  بیان اینکه تا کنون بیش از سه میلیون گذرنامه وارد شبکه پستی و توزیع شده است، افزود: با بررسی تعداد گذرنامه های تحویل شده توسط پست در سال گذشته، برآورد و تخمین تعداد گذرنامه‌های ورودی به شبکه پستی در سال جاری در حدود ۱۰ میلیون جلد بود که با اقدامات خوب اداره گذرنامه این تعداد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه  تنها ۱۱ روز کاری تا فرا رسیدن اربعین حسینی پیش رو داریم، افزود: تمامی همکاران ما در در شیفت‌های کاری طولانی تا پایان شب و در روزهای تعطیل به صورت کشیک در حال آماده سازی، توزیع و ارسال گذرنامه‌های هموطنان هستند.

وی با اشاره به اینکه دفعات ارسال گذرنامه به مرکز تجزیه و مبادلات پستی، از یک بار به ۴ بار در روز افزایش یافته است، تشریح کرد: این مرکز به صورت شبانه روزی آماده‌ی دریافت گذرنامه و آماده سازی آنهاست، تا گذرنامه زائران در کوتاه ترین زمان ممکن در سراسر کشور به آنها تحویل داده شود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، همچنین با اشاره به اینکه، بررسی مدت زمان سیر مرسولات گذرنامه در شبکه پستی و همچنین بازخورد مثبت مردم در مرکز تماس پست، بیان‌گر تسریع در روند ارسال و کاهش زمان تحویل گذرنامه‌ها تا ۷۲ ساعت و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان است، افزود: تمام توان و ظرفیت های شبکه پستی را برای ارسال به موقع گذرنامه ها به کار خواهیم گرفت.

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست، با بیان اینکه اولین کاروان پستی با پنج دستگاه کامیونت و دو دستگاه وانت به کشور عراق اعزام شده است، افزود: جهت خدمات رسانی مطلوب و تکریم زائرین حسینی، دو پایگاه خدمات رسانی و موکب در شهرهای نجف و کربلا و پنج موکب نیز در مسیرهای پیاده روی اربعین مستقر شده اند و برمبنای نیاز و ضرورت های احتمالی دو موکب نیز در روزهای منتهی به اربعین برپا خواهند شد.

طبق اعلام شرکت ملی پست، شریف زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زائرین در طول سفر گم شدن اشیاء و لوازم‌شان است، افزود: با ارتقای سامانه «پست یافته» و افزایش قابلیت های این خدمت پستی، در موکب های مستقر در مرزهای خروجی و موکب های مستقر در کشور عراق به زائران فرم ثبت مشخصات داده می‌شود که با چسباندن بارکد مربوطه می توانند لوازم مفقودی خود را در صورت پیدا شدن، رهگیری و در داخل کشورمان دریافت کنند.

وی با اشاره به پویش «نذر خدمت» و استقبال کارکنان از این اقدام خدا پسندانه گفت: جمع کثیری از همکاران ما در حال حاضر، در ادارات پست داخل کشور، شهرهای مرزی و همچنین در کشور عراق در حال خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازها و مسائل زائران حسینی هستند که جا دارد به آنان خدا قوت گفته و از آنان التماس دعای خیر داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی بهتر و تسریع در ارائه خدمت به هموطنان، تمامی واحدهای توزیع در سراسر کشور به صورت کامل و با تمام توان تا اتمام روند تحویل گذرنامه ها فعال بوده و همچنین سامانه ۱۹۳ نیز  به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و رفع ابهام های هموطنان و دریافت نظرات و پیشنهادات خواهد بود.

شریف زاده در پایان با اشاره به برتری شرکت ملی پست در بین دستگاه های اجرایی کشور در هفدهمین جشنواره شهید رجایی و دریافت لوح و تندیس از رئیس جمهوری اسلامی ایران، از تمامی کارکنان شبکه پستی کشور قدردانی کرد و افزود: این دستاورد بزرگ و ارزنده حاصل عملکرد شایسته و تلاش های دلسورانه تمامی کارکنان شبکه پستی کشور است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.