0 نظر
206 بازدید

اجرای طرح بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی آذربایجان آغاز شد

double-quot
باکو – جارپرس – جمهوری آذربایجان به تازگی اجرای طرح بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی داخل کشور را آغاز کرده است .
کد خبر : 28445
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 بهمن 1397 - 7:39
اجرای طرح بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی آذربایجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج ‘ ، موافقتنامه ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی جمهوری آذربایجان، اخیرا میان شرکت ‘ AzerTelecom” و شرکت دولتی راه آهن این کشور امضا شده و بودجه مورد نیاز در این ارتباط اختصاص یافته است .
بنا به این گزارش ، ایجاد بزرگراه پایدار فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی به فعالیت ثمر بخش دالان های انرژی و حمل و نقل منطقه ای با مشارکت جمهوری آذربایجان کمک می کند .
ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی موجب تقویت زیر ساخت های دیجیتالی جمهوری آذربایجان ، شکل گیری زیر ساخت های پایدار در سراسر کشور و برقراری ارتباطات فیبر نوری پایدار با کشورهای همسایه از جمله ایران ، روسیه و گرجستان می شود .
برنامه ریزی شده است مرحله نخست ایجاد خطوط اینترنتی در قالب این طرح در سال جاری میلادی اجرا شود و اجرای این طرح موجب اتصال زیر ساخت های اپراتورهای بین المللی مخابراتی مختلف فعال در امتداد دالان های حمل و نقل شمال – جنوب و شرق–غرب با زیر ساخت های ارتباطاتی جمهوری آذربایجان شود .
اجرای این طرح همچنین به تقویت زیر ساخت های شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان و به کارگیری فنآوری های پیشرفته در امتداد این زیر ساخت ها کمک خواهد کرد .
ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی جمهوری آذربایجان جزو طرح “Azerbaijan Digital Hub” اجرای شده از سوی شرکت “AzerTelekom” در جمهوری آذربایجان به شمار می رود .
جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است با اجرای طرح “Azerbaijan Digital Hub” اکوسیستم مخابراتی را به استانداردهای روز برساند و نیز سطح وابستگی خرید اینترنت از خارج از کشور را به ح اقل برساند .
شرکت “AzerTelecom” در حال حاضر دارای شبکه کابل فیبر نوری در اغلب مناطق و شهرهای جمهوری آذربایجان است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.