اجرای ارکستر سمفونیک تهران درشب رفت و آمدهای مکرر شهرداد روحانی

double-quot
تهران – جارپرس – ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته افزون بر اجرای سمفونی ‘سرزمین دلاوران’ چند قطعه موسیقی کلاسیک هم اجرا کرد و این در حالی بود که به خاطر تشویق های مکرر حاضران ، ارکستر مجبور شد چند بار پایان اجرا را به تاخیر بیاندازد.

کد خبر : 18597
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 6:34
اجرای ارکستر سمفونیک تهران درشب رفت و آمدهای مکرر شهرداد روحانی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از تالار وحدت در دومین روز از سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روی صحنه رفت.
اعضا با پنج دقیقه تاخیر روی سن آمدند ، سنی که تا لبه آن صندلی نوازندگان ارکستر چیده شده بود و این فاصله جایگاه رهبر ارکستر و نوازندگان ردیف اول را با تماشاچیان بسیار کم کرده بود. لحظه ای بعد شهرداد روحانی در میان تشویق حاضران روی صحنه آمد.
ارکستر سمفونیک تهران کنسرت امشب خود را در دوبخش اجرا کرد. بخش نخست اختصاص داشت به سمفونی ‘سرزمین دلاوران’ اثر استاد احمد پژمان ، این سمفونی را ارکستر سمفونیک در آغاز دیماه جاری اجرا کرده بوذد. با این تفاوت که اجرای امشب به جز موومان نخست که قطعه ای از شاهنامه بود در چهار موومان دیگر به صورت بی کلام اجرا شد.
موومان های گوناگون این سمفونی بسیار پر فراز و فرود اجرا شد و بخش های بسیاری از این اثر سرعت و تکنیک بالای نوازندگان را می طلبید.
در موومان پنجم این سمفونی سازهای کوبه ای ایرانی دف و تنبک هم به همراهی دیگر سازها در آمدند تا برای لحظه هایی دو نوازی دف و تنبک فضای متفاوتی به اجرای ارکستر سمفونیک تهران بدهد.
نوازندگان ارکستر ترکیب سنی گوناگونی را پدید آورده بودند ، گرچه بیشتر آنان نوازندگانی جوان به شمار می روند ، اما در هر یک از گروه های سازی چه ویلن ها و آلتوها ، چه ویلن سل ها و کنترباسها یا سازهای بادی کوبه ای نوازندگان با تجربه و موسپید کرده را هم می شد دید.
با پایان موومان پنجم ‘سرزمین دلاوران’ ، زمان استراحت فرا رسید و ارکستر برای دقایقی صحنه را ترک کرد.
در بخش دوم ارکستر سمفونیک تهران چند قطعه دیگر را اجرا کرد که از جمله آنها می توان به مارش اسلاو اثر پیتر ایلیچ چایکوفسکی ، پاوان اثر گابریل فوره و برفراز کوه سنگی اثر موسورسکی اشاره کرد.
اجرای قطعه های بخش دوم با اثری به پایان رسید که پایان بخش آن سلونوازی زیبای فلوت شهرام رکوعی بود.
با پایان این اثر تماشاگران ارکستر سمفونیک تهران و رهبرش را با تشویق فراوان خود همراهی کردند ، به گونه ای که شهرداد روحانی به نشانه پایان اجرا از صحنه خارج شد ، اما تشویق حاضران به قدری بود که وی دوباره به روی صحنه بازگشت تا چوب رهبری ارکستر را برای اجرای قطعه بیز کنسرت در دست گیرد.
با اجرای قطعه بیز همگان تصور می کردند که اجرای ارکستر دیگر به پایان رسیده زیرا شهرداد روحانی هم از صحنه بیرون رفته بود ، اما با بازگشت دوباره روحانی به روی صحنه معلوم شد که ارکستر قرار است قطعه بیز دیگری را هم بنوازد.
قطعه بیز دوم که به پایان رسید حاضران به تشویق ارکستر برخاستند تا شاید ارکستر باردیگر قطعه ای را بنوازد ، اما این بار دیگر خبری از قطعه بیز سوم نبود و به این ترتیب اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید.
قطعه بیز کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در این اجرا مازیار ظهرالدینی بود.
در اجرای امشب ارکستر سمفونیک تهران ، حمیدرضا نوربخش رییس سی و دومین جگشنواره موسیقی فجر ، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.