اجرای آزمایشی قانون استخدام ناجا دو سال دیگر تمدید شد

double-quot
تهران – جارپرس – نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را دوسال دیگر تمدید کردند.
کد خبر : 19369
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 8:23
اجرای آزمایشی قانون استخدام ناجا دو سال دیگر تمدید شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند.
بر اساس این مصوبه، مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۰ اسفند ۱۳۸۲ از تاریخ انقضای مدت آزمایشی قانون مذکور به مدت دو سال تمدید می شود.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بررسی این لایحه گفت: اگر طی دو سالی که به نیروی انتظامی فرصت می‌دهیم تا لایحه دائمی قانون استخدام ناجا را به مجلس تقدیم کند، این کار انجام نشود قانون جاری را که به صورت آزمایشی در حال اجرا است را دائمی می‌کنیم.
وی با انتقاد از دیرکرد دولت در ارایه لوایح دائمی کردن قوانین آزمایشی ادامه داد:‌ اینگونه که گفته می شود نیروی انتظامی لایحه دائمی قانون استخدام ناجا را تهیه کرده و به دولت داده و در دولت در حال رسیدگی است. هر چند که این کار دیر انجام شده است.
لاریجانی ادامه داد: اگر لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی به همین صورت که پیشنهاد شده به تصویب برسد ناجا یک سال فرصت خواهد داشت و سال آینده باز همین مشکل تکرار می شود.
وی پیشنهاد کرد که مهلت اجرای آزمایشی قانون استخدام ناجا دو سال تعیین شود و افزود: این رویه باعث می شود دولت بتواند در فرصت دوساله لایحه جامعی را به مجلس ارایه دهد و اگر این کار را انجام ندهیم نیروی انتظامی بی‌قانون می‌ماند و دچار مشکل می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: بنده همین مساله را در خصوص قانون مدیریت خدمات کشوری نیز به دولت اعلام کرده‌ام. اگر به این سخنان توجه نشود لایحه فعلی را که چند دوره است به صورت آزمایشی در حال اجراست به عنوان قانون دائمی تصویب می‌کنیم.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس نیز در تذکری گفت: سه سال است که قانون استخدام نیروی انتظامی را مدام تمدید می‌کنیم و دولت هم اراده‌ای برای ارائه لایحه دائمی ندارد. هیات رییسه مجلس باید تدبیری در نظر بگیرد که جلوی این وضعیت گرفته شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهارداشت: تاکنون دو بار به دولت نامه نوشته‌و تذکر داده‌ایم که لوایح مربوط به دائمی شدن قوانین آزمایشی را سریع‌ تر به مجلس بیاورد؛ دیگر باید چه کار کنیم؟
لاریجانی افزود: اگر مجلس طرحی ارائه کند بار مالی خواهد داشت؛ لذا یا باید دولت لایحه دائمی بیاورد یا کمیسیون تخصصی مجلس با ماده واحده ای، قانون فعلی را دائمی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.