اجرایی شدن طرح «اسکادا» کنترل برخط خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران را میسر می کند

double-quot
تهران – جارپرس – مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از اجرایی شدن طرح اسکادا (سامانه کنترل و جمع‌آوری داده) با هدف مانیتورینگ و کنترل برخط عملکرد و وضعیت خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از ١۰٠ میلیارد ریال خبر داد.

کد خبر : 19982
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 7:24
اجرایی شدن طرح «اسکادا» کنترل برخط خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران را میسر می کند

به گزارش جارپرس از شرکت فاضلاب تهران، «اصغر ریاضتی» با اشاره به اجرای مراحل مطالعات و طراحی پایه پروژه اسکادای فاضلاب شهر تهران، افزود: سامانه اسکادای فاضلاب، قابلیت مانیتورینگ، اندازه گیری و کنترل پارامترهای کمی و کیفی در خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌ها را از طریق داده‌های مخابراتی ارسال‌شده به مرکز کنترل دارد.
وی با اشاره به اینکه سامانه اسکادا همه اطلاعات خطوط انتقال را به صورت یکپارچه نمایش می‌دهد، گفت: ایستگاه‌های کمی و کیفی اسکادا در خطوط انتقال شامل ٨٨ ایستگاه در قطرهای بالای هزار میلیمتر است که همه اطلاعات خطوط از جمله دبی، سرعت، ارتفاع و دمای مسیرهای عبور فاضلاب را پایش می‌کند.
ریاضتی ادامه داد: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال شامل جنوب تهران، اکباتان و محلاتی و ١٠ تصفیه‌خانه فاضلاب در دست ساخت شهر تهران برای مانیتورینگ در قالب سامانه اسکادا در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: سامانه اسکادا، دبی فاضلاب ورودی و پساب خروجی از نظر پارامترهای BOD (اکسیژن آب)، COD (آلودگی فاضلاب ناشی از مواد خارجی)، TSS (مواد جامد معلق) و PH را در ایستگاه‌های مستقر در تصفیه‌خانه‌ها کنترل می‌کند.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: با اجرای پروژه اسکادا رویت‌پذیری شبکه فاضلاب به منظور کنترل و پایش همه محدوده بهره‌برداری، جلوگیری از ایجاد سرریز شبکه و مشکلات زیست‌محیطی، بهبود عملکرد بهره‌ برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه، آنالیز پارامترهای تعیین‌کننده کیفیت فاضلاب و در کل، مدیریت جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌ها بیش از پیش محقق می‌شود.
سامانه‌های اسکادا برای نظارت یا کنترل فرایندهای شیمیایی، سامانه‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی در شبکه توزیع برق سراسری و در خطوط نفت و گاز استفاده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.