اتهام‌زنی انگلیس به چین درباره جاسوسی با خودروهای برقی

double-quot تهران - جارپرس - شماری از مقامات انگلیس در مورد ارتباط واردات خودروهای برقی از چین با جاسوسی پکن در داخل انگلیس هشدار دادند.
کد خبر : 130387
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 7:59
اتهام‌زنی انگلیس به چین درباره جاسوسی با خودروهای برقی

به گزارش جارپرس از ایرنا از روزنامه تلگراف، با ظهور چین به عنوان یک قدرت جهانی در [تولید] خودروهای برقی باتری دار، پیش‌بینی می‌شود خودروهای انبوهی از این کشور به بریتانیا وارد شود و اکنون این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای امنیتی ایجاد کرده است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابعی در دولت انگلیس نوشت: مقامات دولتی نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که فناوری تعبیه شده در خودروهای چینی، می‌تواند در جهت جمع‌آوری اطلاعات بسیار زیادی از جمله اطلاعات مکانی، ضبط صدا و ویدئو استفاده شود.

یک منبع از مقامات ارشد دولتی که نام او ذکر نشده به تلگراف گفت: اگر [خودروها] در کشوری مانند چین تولید شود، چقدر می‌توان مطمئن بود که وسیله‌ای در جهت جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و داده‌ها نباشد؟

وی افزود: این خودروها، محصولات پرخطری هستند. اگر آنها (چین) محصولی را ارائه کنند که بتواند کاری فراتر از جا به جایی مصرف‌کننده از نقطه A به B انجام دهد، چرا این کار را انجام ندهند؟

بر اساس این گزارش، این نگرانی‌ها به دلیل اینکه شرکت‌های خودروسازی انگلیسی در آستانه‌ی ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال ۲۰۲۳ هستند و همچنین نفوذ سریع خودروهای ساخت چین بر بازار بریتانیا به دلیل مهارتش در تولید خودروهای برقی ارزان قیمت، تشدید شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.