وزیر ارتباطات مطرح کرد

اتصال همه مدارس به فیبر نوری

double-quot تهران -جارپرس -وزیر ارتباطات گفت: حوزه ماموریت‌های این وزارتخانه از اعماق اقیانوس‌ها تا فضا را شامل می شود و اشاره می‌کنم به اینکه در سال گذشته متخصصان ایرانی توانستند از طریق فیبرهای نوری دریایی سه جزیره ما در خلیج فارس را به کشور عزیزمان متصل کنند.
کد خبر : 133718
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 11:55
اتصال همه مدارس به فیبر نوری

به گزارش جارپرس از ایسنا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز (شنبه) در روز اول مهرماه با حضور در یک مدرسه در شهر تهران، زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نواخت.

وزیر ارتباطات در جمع دانش آموزان با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس گفت: کشور ما چند صد هزار شهید را تقدیم کرده است تا در این آرامش و امنیت، سال تحصیلی را جشن بگیریم و جا دارد یاد آنها را گرامی بداریم.

زارع پور با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال همه مدارس به فیبرنوری خاطرنشان کرد: حوزه ماموریت های وزارت ارتباطات از اعماق اقیانوس ها تا فضا را شامل می شود و اشاره می کنم به اینکه در سال گذشته متخصصان ایرانی توانستند از طریق فیبرهای نوری دریایی سه جزیره ما در خلیج فارس را به کشور عزیزمان متصل کنند.

وی با بیان اینکه به پشتوانه ایثار و از خودگذشتی شهدا و مجاهدت متخصصانی داخلی، ایران در حوزه های گوناگون جزو کشورهای پیشرفته دنیاست، افزود: امروز ایران اسلامی در صنعت فضایی جزو ۱۰ کشوری است که دارای چرخه کامل فضایی است و از ساخت ماهواره تا پرتاب آن توسط متخصصان و تجهیزات و ماهواره برهای ایرانی انجام می شود و خبر خوب اینکه امسال چند پرتاب فضایی خواهیم داشت.

زارع پور اظهار کرد: موفقیت های بدست آمده به پشتوانه مجاهدت شهادت و با کار و تلاش متخصصان بدست آمده که پشت همین میز و صندلی درس خواندند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجهی که در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی در کشور بدست آمده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش متخصصان ایرانی پیام‌رسان‌های بومی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده‌اند و با خدماتی که ارایه می دهند نسبت به سال گذشته که به مناسبت شروع سال تحصیلی صحبت می‌کردم، امروز پنج تا هفت برابر آن روز کاربر جذب کرده اند.

وزیر ارتباطات در پایان این مراسم از دانش آموزان سوال کرد که به نظر شما چرا ما باید از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی استفاده کنیم و از دانش آموزان خواست به این سوال بعدا به صورت مکتوب پاسخ بدهند و به چند نفر از برگزیدگان جوایزی هم اهدا خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، امروز همزمان با نواختن زنگ شروع مدارس ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را در مدارس سراسر کشور آغاز کردند. اردیبهشت گذشته بر اساس تفاهمنامه میان دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، مقرر شد همزمان با پیشبرد طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها و فراهم کردن دسترسی‌های خانوارها به سرعت‌های چندصدمگابیتی، تمام مدارس شهری سراسر کشور تا پایان کار دولت سیزدهم به فیبرنوری متصل شوند.

اوایل امسال هم در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش، مدرسه شهید حسین همدانی در فاز ۸ شهر پردیس در شمال شرق استان تهران به فیبرنوری متصل شد. با اتصال مدارس شهری سراسر کشور به فیبرنوری که در راستای عدالت آموزشی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد، زیرساخت لازم برای ایجاد مدارس هوشمند و ایجاد تحول در حوزه آموزش کشور فراهم خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.