اتریش در مقابله با موج مهاجران به ارتش متوسل می شود

double-quot

تهران – جارپرس -‘ورنر فیمن’ صدراعظم اتریش، اعلام کرد به زودی برای مدیریت موج مهاجران، ارتش را برای کمک به پلیس به کار خواهد گرفت.

کد خبر : 11459
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394 - 10:26
اتریش در مقابله با موج مهاجران به ارتش متوسل می شود

 

 

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه ، فیمن پس از نشست خبری در وین اعلام کرد: وین در دو ساعت آینده، دو هزار و ۲۰۰ نیروی ارتش را برای کمک به پلیس به منظور کنترل مرزها بسیج خواهد کرد.

وی با بیان به این که اولویت وظیفه ارتش کمک های انسان دوستانه در داخل کشور است، افزود: با توجه به ضرورت، این نیروها نقش اساسی پشتیبانی را نیز در کنترل مرزی ایفا خواهند کرد.این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که آلمان از احیای نظام کنترل مرزی خبر داد.

وزیر کشور جمهوری چک نیز در واکنش به اقدام آلمان از تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با اتریش خبر داد.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و همین امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.

تاکنون بیشتر آوارگان سوری به سه کشور ترکیه، لبنان و اردن پناه برده اند و این سه کشور نزدیک به چهار میلیون پناهجو را پذیرفته اند.
این در حالیست که این روند طی ماه های اخیر تغییر کرده و مهاجران راه پر مخاطره رسیدن به اروپا را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

بر پایه آخرین گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از ژانویه ۲۰۱۵ (دی/ بهمن ۱۳۹۳) تا کنون، بیش از ۴۳۰ هزار مهاجر و پناهجو خود را از مسیر دریای مدیترانه به اروپا رسانده اند و بیش از دو هزار نفر نیز در این راه جان باخته و یا ناپدید شده اند.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.