0 نظر
221 بازدید

ابوسیاف عامل بمب گذاری جنوب فیلیپین اعلام شد

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – ارتش فیلیپین عامل بمب گذاری های صبح امروز یکشنبه در جنوب این کشور را که منجر به کشته شدن دست کم ۱۷ نفر و زخمی شدن ۴۳ نفر شد ، گروه تروریستی ابوسیاف اعلام کرد.
کد خبر : 28476
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 7:28
ابوسیاف عامل بمب گذاری جنوب فیلیپین اعلام شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از تارنمای «فیل استار»، این حادثه تروریستی در پی برگزاری رفراندوم هفته گذشته درجنوب فیلیپین برای اعطای خودمختاری به این منطقه رخ داده است.
‘ادگار آروالو’ سخنگوی ارتش فیلیپین به رادیومانیل گفت که ۵ نفر از کشته شدگان از نیروهای نظامی و مابقی کشته ها و مجروحان از مردم عادی منطقه بوده اند.
وی افزود بمب نخست، صبح یکشنبه همزمان با مراسم نیایش مسیحیان در نزدیکی کلیسای کاتولیک جولو منفجر شد و انفجار دوم با فاصله اندکی پس از حضور نیروهای پلیس رخ داد.
اگرچه تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما سخنگوی ارتش، گروه تروریستی ابوسیاف را عامل این حادثه تروریستی مطرح کرده است.
طبق گزارش ارتش فیلیپین ،جزیره جولو در جنوب فیلپین در سال‌های گذشته، منطقه فعالیت‌های تروریستی گروه موسوم به «ابوسیاف» بوده است.
این گروه سال ۱۹۹۰ با کمک «اسامه بن لادن» بنیانگذار القاعده تشکیل شد و دو سال پیش به داعش اعلام وفاداری کرد.
ابوسیاف که در فهرست گروههای تروریستی فیلیپین قرار دارد، در سال‌های گذشته با راهزنی و آدم ربایی از میان گردشگران خارجی در فیلیپین همواره، باج‌های چند میلیون دلاری برای آزادی آن‌ها طلب کرده است.
سخنگوی ارتش تاکید کرد: گروه ابوسیاف همواره مذاکرات صلح را رد کرده و جنگ طلب هستند و این جای تاسف دارد که این حادثه تروریستی پس از برگزاری رفراندوم برای قانون بانگسامورو در منطقه انجام شده است.
مسلمانان جنوب فیلیپین هفته گذشته با شرکت دریک رفراندوم به قانون بانگسامورو رای مثبت دادند تا دولت خودمختارمحلی دراین بخش از فیلیپین که سالها شاهد جنگ و منازعه بوده تشکیل شود و صلح و ثبات به آن بازگردد.
جزیره جولو منطقه وقوع حادثه تروریستی امروز در منطقه موسوم به بنگسامورو قرار دارد.
جنوب فیلیپین در بیش از ۵ دهه اخیر همواره شاهد عملیات تروریستی و جنگ و منازعه بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.