ابوترابی: بخش عمده‌ای از کلاهبرداری‌ها به معاملات غیر رسمی اموال غیرمنقول برمی‌گردد

double-quot تهران _ جارپرس _ یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به موضوع تعیین تکلیف معاملات غیر رسمی اموال غیرمنقول انتظار می رود مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف طرح مجلس در این خصوص اقدام کند.
کد خبر : 128899
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 9:04
ابوترابی: بخش عمده‌ای از کلاهبرداری‌ها به معاملات غیر رسمی اموال غیرمنقول برمی‌گردد

 

 

به گزارش جارپرس از ایسنا ، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین تکلیف معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد پرونده های دادگستری به قولنامه های عادی باز می گردد.

 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از پولشویی، کلاهبرداری و زمین خواری های متعدد در سطح کشور به همین اسناد عادی برمی‌گردد، اظهار کرد: افرادی با قولنامه عادی بدون اینکه در جایی ثبت شود زمین مردم یا آپارتمان مردم را به افراد دیگر می فروشند، مالیات نیز پرداخت نمی کنند، پولشویی نیز انجام می دهند.

 

این عضو کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه در مجلس گذشته ما طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول یا ابطال اسناد عادی را مورد بررسی قرار دادیم، ادامه داد: این طرح ۵ بار بین شورای نگهبان و مجلس رفت و برگشت داشت که در نهایت با تدبیر و هوشمندی مقام معظم رهبری در جلسه مسئولان قوه قضاییه از این طرح به عنوان یک مصلحت قطعی یاد شد.

 

ابوترابی در پایان تصریح کرد: بنده به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح خوشحال هستم که نگاه حضرت آقا به این طرح بسیار هوشمندانه بوده و مشکل گشا شد. امیدواریم مجمع تشخیص مصلحات نظام بر این اساس زودتر تکلیف این طرح بسیار مهم را روشن کند.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.