ابراز امیدواری سازمان ملل به حل بحران سودان در روزهای آتی

double-quot تهران - جارپرس - سازمان ملل اعلام کرد که میانجی‌ها در بحران سودان امیدوارند در روزهای آینده راهی برای خروج از این بحران پیدا شود.
کد خبر : 72566
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 آبان 1400 - 8:36
ابراز امیدواری سازمان ملل به حل بحران سودان در روزهای آتی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فولکر پرتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در سودان، گفت که “تعدادی از طرف‌ها در حال حاضر تلاش‌های میانجیگری متعددی را در خارطوم انجام می دهند.”

پرتس در گفتگوی ویدئویی با خبرنگاران در نیویورک، خاطرنشان کرد که سازمان ملل از دو مورد از این تلاش‌ها حمایت می‌کند و ابتکارات و ایده‌هایی را پیشنهاد می‌کند و با برخی میانجی‌ها هماهنگ است.

او توضیح داد که بسته‌های بزرگ‌تری برای مذاکره پیشنهاد خواهد شد و میانجی‌ها امیدوارند که نشانه‌ها و نتایج یکی از این میانجیگری‌ها ظرف دو روز آینده نمایان شود.

نماینده سازمان ملل با تایید اینکه عبدالله حمدوک، نخست وزیر، همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد، گفت که او نمی‌تواند در مورد خواسته‌ها، شرایط یا مواضع حمدوک و عبدالفتاح البرهان صحبت کند زیرا مرتبا میانجی ها بین این دو جابه جا می‌شوند.

رویترز گزارش داد که سیاستمدارانی هستند که در تلاش‌های میانجی‌گری مشارکت دارند و گفتند که سازش اصلی مورد بحث، پیشنهاد اعطای اختیارات اجرایی کامل به حمدوک و تعیین یک دولت تکنوکرات‌ است.

این خبرگزاری به نقل از منابعی اعلام کرد: پیشنهادی که به همه احزاب ارائه شده لغو شورای حاکمیت ۱۴ نفره و تعیین یک شورای افتخاری سه نفره است.

البرهان یک هفته پیش دولت حمدوک را سرنگون کرد و سیاستمداران برجسته را دستگیر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.