0 نظر
203 بازدید

ابتلای دو وزیر خارجه به کرونا پس از نشست اتحادیه اروپا

double-quot تهران - جارپرس - وزرای خارجه اتریش و بلژیک پس از شرکت در نشست اتحادیه اروپا به کرونا مبتلا شدند و تست کووید-۱۹ آنها مثبت شده است.
کد خبر : 34903
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 7:09
ابتلای دو وزیر خارجه به کرونا پس از نشست اتحادیه اروپا

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر شلنبرگ، وزیر خارجه اتریش و سوفی ویلمز، وزیر خارجه بلژیک در جریان صرف صبحانه گروهی در نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در لوکزامبورگ برگزار شد، در کنار یکدیگر نشسته بودند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: تردید وجود دارد که شلنبرگ در جریان نشست شورای امور خارجی که روز دوشنبه برگزار شد، به این ویروس مبتلا شده باشد.

ویلمز نیز روز شنبه و یک روز پس از قرنطینه خودش به دلیل وجود علایم احتمالی کرونا اعلام کرد که تست کرونایش مثبت است.

وی در توئیتی نوشت: با توجه به اقدامات احتیاطی که در خارج از خانه انجام شده، احتمالاً آلودگی در داخل خانواده من صورت گرفته است.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد، تست کرونای هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز جمعه منفی بود و البته وی هیچ تماس نزدیکی با شلنبرگ نداشت در حالیکه “آن لینده”، وزیر خارجه سوئد قرار است تا زمان دریافت نتیجه آزمایشش از خانه کار کند.

تست کرونای دیگر وزرای خارجه شامل ژان ایو لودریان، از فرانسه و آرانچا گونزالس لایا از اسپانیا نیز در روزهای اخیر منفی شده است.

یکی از منابع دولت آتن نیز اعلام کرد، نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان نیز به خاطر سفرهایش به صورت مکرر تست کرونا می‌دهد و حالش خوب است.

سخنگوی دولت اتریش نیز اعلام کرد، تنها نشست دو جانبه وزیر خارجه این کشور با همتای ایرلندی‌اش “سیمون کاونی” بوده اما فاصله گذاری اجتماعی در این دیدار رعایت شد و به دولت ایرلند اعلام شد که تست کرونای وزیر خارجه اتریش مثبت شده است.

شلنبرگ همچنین روز چهارشنبه در نشست کابینه این کشور نیز حضور داشت که شرکت کنندگان در آن از ماسک استفاده کرده بودند. وزرای کابینه اتریش روز شنبه تست دادند و تست همه آنها منفی بود.

کمتر از دو هفته قبل وقتی که تایید شد یکی از همکاران نزدیک به صدراعظم اتریش کرونا دارد، ترس و دلهره در دل اعضای کابینه اتریش به وجود آمد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.