ابتلای ترامپ به کرونا؛ تمارض یا واقعی؟

double-quot تهران- جارپرس-یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از منابع بیمارستانی درباره وضعیت آقای ترامپ تاکنون منتشر شده چندان شفاف نبوده است از این رو این مساله به گمانه زنی‌ها درباره جزییات مساله دامن زده است.
کد خبر : 33595
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 مهر 1399 - 5:01
ابتلای ترامپ به کرونا؛ تمارض یا واقعی؟

 به گزارش جارپرس از ایسنا،جهانبخش ایزدی در پاسخ به این که برخی تحلیل‌ها بر این اساس است که بستری شدن ترامپ در بیمارستان و ابتلایش به کرونا اقدامی برای جلب آرا در انتخابات است، اظهار کرد: این تحلیل‌ها ناشی از آن است که شفافیت در انعکاس اخبار مربوط به ابتلای رییس جمهور آمریکا به کرونا وجود ندارد از این رو شاهد نوعی نیت خوانی در بین رسانه ها و کارشناسان هستیم. اگر شفافیت کامل بود حتما از سطح گمانه زنی ها کاسته می شد. متاسفانه اطلاعاتی که از منابع بیمارستانی درباره وضعیت آقای ترامپ تاکنون منتشر شده چندان شفاف نبوده است مثلا گفته می شود که از آقای ترامپ سی تی اسکن ریه گرفته شده است اما منابع رسمی درباره آن اطلاع رسانی نکردند. به هر حال سی تی اسکن ریه یکی از منابع دقیق برای نشان دادن میزان ابتلای ترامپ به کرونا و درگیر شدن با آن است.

وی ادامه داد: بنا بر اخبار این مساله محتمل است که ترامپ عملا تمارض به بیماری کرده باشد و با این کار سعی دارد مظلومیت برای خود از رای دهندگان و مردم آمریکا خریداری کند. به ویژه که در نظرسنجی ها ترامپ 10 درصد در سطح فدرال از جو بایدن عقب تر است بنا بر این، این تحلیل وجود دارد که ترامپ می خواهد آراء خواص را با مظلوم نمایی به سمت خود سوق دهد. اما اگر تمارضی در کار باشد و سیستم بروکراتیک و تیم پزشکان با او همراهی کرده باشند برای سیستم آمریکا حتما هزینه در بر خواهد داشت و ممکن است در صورت برملا شدن این موضوع سیستم علیه رییس جمهور وقت و شخص ترامپ اعلام جرم کند.

این کارشناس مسایل بین الملل با بیان این که اگر ترامپ واقعا بیمار شده باشد این احتمال است که برای کنترل واکنش ها و تاثیر آن بر انتخابات و آراء ترامپ، اخبار و پیامدهای بیماریش منتشر نشود . اگر ابعاد بیماری را اطلاع رسانی کنند و بگویند اوضاع ترامپ نامساعد است ممکن است جمهوری‌خواهان سراغ فرد دیگر و جایگزین برای ترامپ بروند. از سویی چون ترامپ خیلی قائل به مراقبت و زدن ماسک نبود ممکن است در افکار عمومی گفته شود که اگر رییس جمهور رعایت می کرد هم خودش مصون می ماند هم تصمیمات بهتری در این رابطه برای کشور اتخاذ می کرد و جامعه هم کمتر به این بیماری مبتلا می شد. او از مراقبت خود بازمانده است چطور می تواند از جامعه حمایت کند! از این رو الان با یک وضعیت دوگانه بین این که ترامپ در حال تمارض است یا واقعا به کرونا مبتلا شده رو به رو هستیم.

ایزدی درباره نگاه جناح دموکرات در این وضعیت گفت: دموکرات ها همواره بر فقدان مدیریت ترامپ تاکید کرده اند و الان هم به خوبی می توانند از این فضا استفاده کنند به ویژه که در بحث کرونا سوء مدیریت ترامپ مشهود است. البته باید بگوییم که آمریکا به لحاظ اقتصادی قوی است و می تواند این بحران را از جهت مالی اداره کند و به لحاظ جمعیت و آمار مبتلایان در صدر نیست اما به طور کلی عملکرد ترامپ در این رابطه زیر سوال است هر چند که در رونق کسب و کار و اقتصاد آمریکا در چهار سال گذشته موفق عمل کرده است.

وی درباره شرایط فعلی ترامپ بر انتخابات نوامبر اظهار کرد: دو کاندیدای اصلی و مهم انتخابات بعدی آمریکا پایگاه ثابت طرفداران خود را دارند و آرا در این پایگاه ها تغییر نخواهد کرد. آنچه الان مهم است اثرگذاری هر یک از این کاندیداها بر آراء خاکستری است.  این آراء خاکستری هم در ایالت هایی از جمله میشیگان، کارولینای جنوبی و شمالی، فلوریدا و چند ایالت دیگر هستند که باید جهت‌دهی شوند. مناظره ها میان دو کاندیدای جمهوری‌خواه و دموکرات برای جلب آرا در ایالت‌هاست وگرنه آرای ثابت آنها از قبل مشخص است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.