ابتکار:‌ توان افزایی جوامع محلی اولویت سازمان حفاظت محیط زیست است

double-quot
شهرکرد – جارپرس – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه ریزی دولت برای توسعه همکاری های بین المللی به منظور توان افزایی و انتقال تجربه به جوامع محلی در راستای حفظ محیط زیست کشور خبر داد.

کد خبر : 14670
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 11:23
ابتکار:‌ توان افزایی جوامع محلی اولویت سازمان حفاظت محیط زیست است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار در آیین رونمایی و اهدای لوح ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد سبزکوه استان چهارمحال وبختیاری در تالاب گندمان بروجن افزود: پروژه بین المللی منارید که از چهارمحال وبختیاری آغاز شد و درحال تعمیم به استان های دیگر است نقش مهمی در توانمندسازی جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست دارد.
وی ادامه داد: باید به جوامع محلی آموزش داده شود تا با حفاظت از محیط زیست پیرامون خود در توسعه مشاغل مرتبط از جمله کشاورزی بتوانند، شغل پایدار ایجاد کنند.
ابتکار، تنوع زیستی و حفاظت از تالاب های کشور را از دیگر برنامه های مهم این سازمان برشمرد و گفت: حفاظت از تالاب ها با مدیریت تلفیقی هم اکنون در چهارمحال و بختیاری از تالاب چغاخور آغاز شده و بر روش های مبتنی بر حفظ اکوسیستم و اکولوژی تمرکز دارد.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: طرح حفاظت از تالاب بین المللی چغاخور نیز تهیه و برای تایید به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارائه شده است.
ابتکار خاطرنشان کرد: در طرح تنوع زیستی منطقه زاگرس، بخش های ناغان و بلداجی بعنوان سایت های پروژه تنوع زیستی انتخاب شده است.
وی درخصوص اهداء لوح ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد سبزکوه استان چهارمحال وبختیاری نیز یادآور شد: این برنامه به منظور پاسداشت طبیعت و افزایش مشارکت مردم برای رسیدن به معیشت و شغل پایدار اجرا شده است.
ابتکار تصریح کرد: حفاظت از منطقه تنگ صیاد و سبزکوه یک نماد جهانی از سرزمین است که در آنجا اقوام مختلف در کنار هم ضمن پرداختن به معیشت پایدار کشاورزی، دامپروری و صنعت در حفظ محیط زیست تلاش و همکاری دارند.
وی با تشریح مشکلات زیست محیطی چهارمحال و بختیاری از جمله آتش سوزی سال ۸۸ تالاب بین المللی گندمان شهرستان بروجن، افزود: با تلاش و همکاری جوامع محلی و دستگاه های مختلف این تالاب هم اکنون احیاء شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین لوح ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد سبزکوه استان چهارمحال وبختیاری که از سوی یونسکو صادر شده، ‌به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اهداء شد که دکتر ابتکار این لوح را به استاندار چهارمحال وبختیاری اهداء کرد.
آیین رونمایی و اهدای لوح ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد سبزکوه استان چهارمحال وبختیاری روز شنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مسوولانی از یونسکو و استان چهارمحال وبختیاری در تالاب گندمان شهرستان بروجن برگزار شد.
پروژه بین المللی منارید (MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود که این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان نماینده دولت از شهریور ۱۳۹۰ آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.