آیین اختتامیه جایزه کتاب سال با حضور رییس جمهوری آغاز شد

double-quot

تهران-جارپرس-آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در تالار وحدت آغاز شد.

کد خبر : 24662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 5:46
آیین اختتامیه جایزه کتاب سال با حضور رییس جمهوری آغاز شد

به گزارش جارپرس از ایرنا، در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره های فرهنگی حضور دارند.
در این دوره از جایزه کتاب سال، داوران در این جایزه در ۷۲ گروه آثار تولید شده در بازه زمانی فروردین تا اسفندماه ۱۳۹۵ را بررسی کرده‌اند.
کتاب‌های تالیف و ترجمه گروه‌های کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم‌اجتماعی، زبان، علوم‌کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ ارزیابی شده‌اند.
در بخش جایزه جهانی کتاب سال این دوره نیز ارزیابی کتاب‌ها در حوزه‌های مطالعات اسلامی، تاریخ علم، فقه، حقوق، تاریخ، تمدن اسلامی، مطالعات علوم قرآنی، هنر، معماری، اقتصاد اسلامی، علم کلام، تصوف عرفان، تاریخ اسلام و تمدن اسلامی، مطالعات شیعی و اسلام معاصر صورت گرفت.
کتاب‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی، عربی، ایتالیایی، گرجی، ترکی آذربایجانی، اردو، ترکی استانبولی، فنلاندی، بوسنیایی، یونانی و صربی نگاشته شده بود و پس از فرآیند داوری، کتاب‌هایی از آلمان، فرانسه، آمریکا، هند، بلغارستان، ایتالیا، سوئیس، سوئد و ایران برگزیده شدند.
۲۸ کتاب تالیفی، ۱۳ ترجمه و دو تصحیحی، برگزیده سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شده اند که صاحبان آنها در این مراسم معرفی و تجلیل می شوند.
جایزه کتاب سال، بزرگ ترین و باسابقه ترین رویداد کتابی کشور است و حدود یک هزار داور آثار ارسالی به این رویداد را بررسی کرده اند.
جایزه کتاب های برگزیده در بخش تالیف ۳۰ سکه بهار آزادی، آثار برگزیده ترجمه ۲۰ سکه و آثار شایسته تقدیر در بخش ترجمه نیز ۸ سکه است.
جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران هر ساله به همت خانه کتاب و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف معرفی چهره‌های شاخص فرهنگی، ترسیم کارنامۀ فرهنگی جامعۀ اسلامی و مقایسۀ آن با فعالیت‌های پژوهشی سال‌های پیشین به منظور یافتن کاستی‌ها و قوت‌ها، یاری رساندن به سیاستگذاران و دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های کاربردی و جهت‌دهی اصحاب قلم و آفرینندگان آثار فرهنگی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.