0 نظر
117 بازدید

آیکان: کره شمالی سال گذشته ۶۴۲ میلیون دلار صرف برنامه‌های هسته‌ای خود کرده است

double-quot تهران - جارپرس - یک موسسه نظارت هسته‌ای می‌گوید که ممکن است کره شمالی در سال گذشته ۶۴۲ میلیون دلار صرف برنامه هسته ای خود کرده باشد.
کد خبر : 93652
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 12:17
آیکان: کره شمالی سال گذشته ۶۴۲ میلیون دلار صرف برنامه‌های هسته‌ای خود کرده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هیچ اطلاعات تایید شده‌ای درباره هزینه‌های هسته‌ای کره شمالی یا ابعاد زرادخانه‌های آن در دسترس نیست. از سال ۲۰۰۶ این کشور دست کم شش آزمایش هسته‌ای انجام داده و اکنون به نظر می‌رسد که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ مجدداً آماده ازسرگیری این آزمایش‌ها می‌شود

کمپین بین‌المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای (موسوم به آیکان) که در ژنو مستقر است در گزارشی درباره هزینه‌های تسلیحات هسته‌ای در جهان گفت که این ارقام بر این فرض استوار است که کره شمالی همچنان یک سوم از تولید ناخالص ملی خود را صرف هزینه‌های نظامی کرده و ۶ درصد از آن بودجه نظامی را به تسلیحات هسته‌ای اختصاص می‌دهد.

بر اساس این گزارش کره شمالی از نظر میزان هزینه‌های تسلیحاتی در قعر جدول ۹ کشور هسته‌ای قرار دارد. رتبه هشتم متعلق به پاکستان است که در سال گذشته حدود دو برابر پیونگ یانگ صرف هزینه‌های تسلیحاتی خود کرده است.

آمریکا که به دلیل ساخت تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی، رهبری کارزاری بین‌المللی برای وضعیت تحریم علیه این کشور را بر عهده داشته، پیونگ یانگ را به باد انتقاد گرفته و می گوید که این کشور در حالی میلیون ها دلار را صرف هزینه‌های نظامی می‌کند که با کمبود غذا مواجه بوده و از یک‌ بحران اقتصادی رنج می‌برد.

کره شمالی ساخت تسلیحات هسته‌ای با هدف دفاع از خود را حق حاکمیتی خود دانسته و آن را برای دفاع از این کشور در برابر تهدیدهای بین‌المللی ضروری می‌داند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.