0 نظر
89 بازدید

آیت الله نوری همدانی: نباید در قبال واقعه فرودگاه جده سکوت شود

double-quot
قم – جارپرس – آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مساله هتک حرمت به دو نوجوان در فرودگاه جده عربستان مطلب عجیبی است و نباید در قبال آن سکوت کنیم.
کد خبر : 8927
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 11:06
آیت الله نوری همدانی: نباید در قبال واقعه فرودگاه جده سکوت شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تعرض دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی بیان داشت: مردم مسلمان باید تعقیب کنند که چه پیش آمده است، ما در اوج قدرت هستیم و نباید در این زمینه سکوت کنیم.

آیت الله نوری همدانی همچنین در ادامه با اشاره به بیانیه سوییس افزود: از تیم هسته ای تشکر و تقدیر فراوان می کنیم که در مذاکرات هسته ای زحمت کشیدند و عزت اسلامی را در نظر گرفتند.

وی گفت: ما نیز تاکید بر آن داریم که در تمامی مراحل مذاکرات عزت و عظمت اسلام در نظر گرفته شود و متوجه باشیم که دشمن فریبکار، مستکبر و سلطه گر ما سوابق آلوده دارد و نمایندگان ایران در مذاکرات باید مراقب باشند آنان سر ما کلاه نگذارند.

وی بیان داشت: مردم می خواهند در گام اول شاهد لغو تحریم ها باشند و طوری توافق کنیم که همه تحریم ها لغو شود و اگر گفتند بتدریج تحریم ها را برداریم نباید قبول کرد لذا اولین شرط آن است که تحریم ها به طور کلی لغو شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که فصل الخطاب همه در مذاکرات هسته ای بیانات رهبری است ابراز داشت: نتیجه مذاکرات نباید باعث شود مردم ۲ فرقه شوند و به هم بدگویی کنند و باید منتظر نتیجه بمانیم.

وی افزود: مذاکرات نباید وسیله ای برای انتقادهای گروه ها از یکدیگر باشد، باید وحدت و اتحاد میان دولت و ملت را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: نسبت به بحث پروتکل الحاقی که در مذاکرات مطرح است نگرانیم و اگر پروتکل به موضوع هسته ای ملحق شود فرصتی می دهد تا طرف های مقابل ما در مورد سلاح های ما نیز تفتیش کنند لذا صحبت ها تنها مربوط به مسائل هسته ای است و اگر چیز دیگر به میان آید آن را قبول نداریم.

آیت الله نوری همدانی افزود: مذاکره کنندگان باید نسبت به زمان دقت داشته باشند چرا که طرف های مقابل ما می گویند لغو تحریم ها ۱۰ تا ۲۰ سال طول خواهد کشید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مساله یمن اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و مردم باید به مساله یمن توجه کنند چرا که حمله کشوری مانند عربستان که خادم حرمین شریفین است و سالی میلیون ها قرآن چاپ می کند به یک کشور اسلامی و کشتن زنان و کودکان بر خلاف قرآن و اسلام است، اختیار هر کشور را مردم همان کشور در دست دارند.

وی ادامه داد: عربستان در این موضوع اشتباه کرده و در یمن شکست خواهد خورد ، هر کسی در راه ظلم گام بردارد محکوم به شکست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد نیز اشاره کرد و گفت: باید در داخل مملکت سعی شود اقتصاد درست شود ، معیشت مردم مهم است ، باید نظارت مناسب باشد و برای ایجاد کار و به وجود آوردن ارزانی توسط دولت برنامه هایی ایجاد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.