آیت الله سجادی:حریم خصوصی محدود به رعایت قوانین اجتماعی و ضوابط شرعی است

double-quot

قم – جارپرس – آیت الله سید محمد سجادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: حریم خصوصی محدود به این است که باعث آزار و اذیت دیگران، هنجارشکنی و اقدامات خلاف شئونات اجتماعی به همراه نداشته باشد و فضای داخل خودرو نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

کد خبر : 21564
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396 - 4:46
آیت الله سجادی:حریم خصوصی محدود به رعایت قوانین اجتماعی و ضوابط شرعی است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: این مساله که ‘درون خودرو شهروندان، حریم خصوصی آنان هست یا نیست’ یک موضوع عرفی است و متناسب با فضایی که فرد در آن قرار گرفته، مصداق پیدا می کند.
وی ادامه داد: همانگونه که جنبه و حریم عمومی قواعد و قوانین مخصوص خود را دارد، حریم خصوصی نیز باید جنبه های عمومی را رعایت نماید.
آیت الله سجادی داد: در ارتباط با خودروها دو مساله مطرح است یکی اینکه فرد مالک خودرو می باشد و مال متعلق به فرد است ولی همین فرد نمی تواند به خاطر این حق مالکیت، خارج از ضوابط رانندگی کند و به عنوان نمونه شراب بخورد ودر حالت مستی رانندگی کند ویا اینکه آلودگی صوتی ایجاد نماید.
وی تصریح کرد:اگر سرنشین خودرو حرکاتی را انجام دهد که به عفت عمومی لطمه وارد شود، یا با هنجارشکنی، فعلی را مرتکب شود که تبعات اجتماعی به همراه داشته باشد دیگر بحث حریم خصوصی مطرح نیست.
وی گفت: فرد نمی تواند بگوید چون خودرو متعلق به من است جنبه عمومی یعنی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنم و یا می توانم از هر کسی سبقت بگیرم.
آیت الله سجادی تصریح کرد: در جامعه ای مانند ایران، اگر فردی در داخل خودرو هنجارشکنی و خلاف شرع انجام دهد چون باعث نشر قبیح خواهد شد و به سایر افراد ممکن است سرایت پیدا کند باید مقررات شرعی، قانونی، اجتماعی وعرفی رعایت شود.
وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد وارد خودرو فرد دیگری شود چون تصرف در مال غیر است جایز نیست ولی اینکه گفته می شود اتومبیل حریم خصوصی است به معنای پذیرش ناهنجاری های درون آن نیز نمی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.