آیت‌الله جنتی: انقلاب از قم شروع شد

double-quot تهران - جارپرس - آیت‌الله جنتی با بیان اینکه انقلاب ۵۷ همیشه زنده است و باید زنده بماند، تاکید کرد: این حرکت باید طوری به نسل جوان منتقل شود که انگار در صحنه حاضر بوده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای هنری استفاده شود.
کد خبر : 80326
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 19:12
آیت‌الله جنتی: انقلاب از قم شروع شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ مقابل رژیم ظالم پهلوی گفت: این قیام آغازگر اعتراضات گسترده مردمی بود و به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

وی ادامه داد: این اتفاق در سیر پیروزی انقلاب بسیار مهم است و به همین دلیل در مقدمه قانون اساسی با عنوان عامل سریعتر شدن شکست رژیم پهلوی به آن اشاره شده است.

جنتی با بیان اینکه در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶ با تعطیل شدن بازار قم در حمایت از حوزه و محکوم کردن اقدام رژیم پهلوی و نیز ادامه تعطیلی دروس حوزه، جمعیت زیادی در مسجد اعظم گرد آمدند، اضافه کرد: حرکت به منازل مراجع عظام و روحانیون بزرگ قم در حمایت از امام راحل باعث تقویت روحیه انقلابی مردم شد.

وی با تاکید بر اینکه از مراجع، روحانیت و مردم شریف قم به دلیل پیشگام بودن و بصیرت‌شان تشکر می‌کنم، اظهار کرد: انقلاب از قم شروع شد و ادامه پیدا کرد و مردم قم ارادت خود را به امام راحل و انقلاب اسلامی نشان دادند.

دبیر شورای نگهبان درباره ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه ریزی کنند.

جنتی با بیان اینکه انقلاب ۵۷ همیشه زنده است و باید زنده بماند، تاکید کرد: این حرکت باید طوری به نسل جوان منتقل شود که انگار در صحنه حاضر بوده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای هنری استفاده شود.

وی گفت: امام راحل حق بزرگی به اسلام و مسلمین، مردم ایران و بچه‌های انقلاب داشت، خداوند روح ایشان را شاد فرماید.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی (ره) اظهار داشت: خداوند ما را قدردان وجود شریف امام خمینی (ره) قرار دهد تا بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.

جنتی در پایان با بیان اینکه جوان در فطرت خود ضد ظلم است، گفت: باید از فطرت و روحیه ضد ظلم جوانان بر ضد ظالم و در حمایت از مظلوم استفاده کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.