آیت‌الله اعرافی: وضعیت خوزستان مایه شرمساری است/ اقدامات عاجل برای حل مشکلات انجام شود

double-quot تهران - جارپرس - نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به عنوان حوزه علمیه قدردان مردم خوزستان و مقاومت‌شان در طول جنگ هستیم، این وضعیت و شرایطی که در این استان به وجود آمده، مایه شرمساری است و توجیهی ندارد.
کد خبر : 62565
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 14:26
آیت‌الله اعرافی: وضعیت خوزستان مایه شرمساری است/ اقدامات عاجل برای حل مشکلات انجام شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان، تصریح کرد: جایگاه خاص و منحصر بفرد استان‌های مرزی کشور و به‌طور ویژه خوزستان سرافراز با آن سوابق درخشان تاریخی و سابقه ای که در دفاع مقدس داشتند بر کسی پوشیده نیست و بسیار ارزشمند است. خوزستانی‌ها همواره پیشقدم بودند و در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با وجود همه محرومیت‌ها با تمام توان در مقابل بیگانگان ایستادند و برخلاف اینکه بیشترین تمرکز در دنیا روی این استان به منظور واگرایی از انقلاب و نظام اسلامی ایران بوده و است، همچنان مقاوم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز اگر خطری باشد خوزستان زودتر از همه مقابل دشمن می‌ایستد، ادامه داد: جوانان اقوام مختلف این خطه پیشگام هستند و ما به عنوان حوزه علمیه قدردان آنان و مقاومت‌شان هستیم. اما این وضعیت و شرایطی که در خوزستان به وجود آمده، مایه شرمساری است و توجیهی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما به عنوان حوزه علمیه با برادران و خواهران‌مان در استان خوزستان و نقطه به نقطه این استان همیشه قهرمان، ابراز همدردی می‌کنیم و حوزه حتما برای کاهش گرفتاری‌ها و سختی‌های خوزستان همانطور که از ابتدا پیگیر بوده است، این حضور و پیگیری را تا رفع کامل مشکلات خواهد داشت.

اعرافی با اشاره به رایزنی‌های حوزه علمیه قم با امامان جمعه و بزرگان استان خوزستان برای رفع مشکلات، تصریح کرد: ما گفته‌ایم به عنوان طلبه شرمنده‌ایم، وقتی می بینیم مردم با امکانات بالقوه‌ای که در زمینه انرژی دارند در رنج به سر می.برند، بنابراین هر جا امکان باشد حوزویان به عنوان سربازان انقلاب و نظام در خدمت مردم خطه خوزستان در رفع مشکلاتشان هستند.

وی یادآور شد: امیدواریم با سرعت و جدیت و در آغاز کار دولت جدید شاهد یک برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای مناطق محروم مرزی به خصوص استان خوزستان و برنامه عملیاتی سریع و انقلابی برای حل مشکلات آن خطه باشیم.

اعرافی تأکید کرد: اساس حل مشکلات به استقرار مدیریت‌های قوی، علمی و جهادی برمی‌گردد و زیرساخت کشاورزی و صنعت باید تقویت و مشکلات اشتغال حل شود تا بهره‌مندی مردم از منافع نفت و گاز استان، ارتقا یابد.

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه‌های حوزه علمیه قم به دولت و مجلس، تصریح کرد: امروز مجلس و دولت باید برخی از قوانین را مورد بازنگری قرارداده و پیش‌بینی‌های جدی‌تری برای بهره‌مندی مردم خطه خوزستان انجام شود و همچنین در خصوص زیرساخت‌هایی که به صورت میان‌مدت و بلند در منطقه اثرگذار است ارتقا یابند و در خصوص حل مشکلاتی در زمینه برق، آب و فاضلاب اقدامات کوتاه‌مدت و عاجلی صورت بگیرد.

اعرافی با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر و تنگاتنگی با مسئولان به ویژه حوزه علمیه خوزستان داریم، ادامه داد: از دوره وقوع سیل، گروه‌های متعدد جهادی علاوه بر طلاب بومی استان به این خطه اعزام شدند، امروز نیز حوزه علمیه استان و همکاران ما در شهرهای مختلف خوزستان در صحنه حاضرند و به مردم مظلوم و قهرمان استان خالصانه خدمت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار کرد: ستاد بحران حوزوی نیز در ارتباط با مشکلات استان خوزستان فعال است و تاکید شد هر کاری از حوزه بربیاید در خدمت هستیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.