0 نظر
164 بازدید

آنگ سان سوچی و سکوت ‘آسه آن’ درقبال جنایت علیه مسلمانان روهینگیایی

double-quot

کوالالامپور-جارپرس-‘آنگ سان سوچی’ رهبر میانمار در سکوت کامل کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘آسه آن’ درقبال جنایت های اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیایی در سی و یکمین اجلاس سران این اتحادیه در مانیل شرکت کرده است.

کد خبر : 23679
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1396 - 3:50
آنگ سان سوچی و سکوت ‘آسه آن’ درقبال جنایت علیه مسلمانان روهینگیایی

به گزارش جارپرس از ایرنا، این درحالی است که هنگامی که آنگ سان سوچی دو دهه پیش که مبارزه برای دموکراسی را علیه حاکمان نظامی مستبد میانمار رهبری می کرد، از کشورهای جنوب شرق آسیا خواسته بود تا درقبال وضعیت بد اقتصادی و فساد موجود در این کشور بی اعتنا نباشند.
وی به عنوان رهبر مخالفان دولت وقت میانمار که برای آزادی مبارزه می کرد، در مقاله ای که در۱۳ جولای سال ۱۹۹۹ در روزنامه ‘نیشن’ تایلند منتشر شد، سیاست عدم مداخله ۱۰ عضو آسه آن را در قبال وضعیت سیاسی اقتصادی میانمار صرفا بهانه ای برای کمک نکردن به مردم این کشور توصیف کرد.
وی در این مقاله خطاب به رهبران آسه آن نوشته بود : شما نمی توانید در مورد شرایط کشورهای عضو اتحادیه دخالت نکنید.
اما اکنون که سوچی خود رهبری میانمار را به دست گرفته است، تلاش بسیاری دارد تا این اتحادیه همچنان در مورد فجایع رخ داده در ایالت راخین و سرکوب مسلمانان روهینگیا سکوت اختیار کنند و وی با استفاده از همین سکوت در اجلاس سران آسه آن در مانیل فیلیپین و همچنین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های آسیا- پاسفیک ‘اپک’ در هانوی ویتنام شرکت کرده است.
هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا اتحادیه آسه آن در اجلاس سران وضعیت آوارگان روهینگیایی را مورد بررسی قرار خواهد داد و یا اینکه در این زمینه بیانیه ای صادر خواهد شد یا نه ؟ اما آنچه مسلم است اینکه صرفا برخی کشورها مانند مالزی و اندونزی آن هم به صورت محدود قرار است گفت وگوهایی در حاشیه سی و یکمین اجلاس سران آسه آن در مانیل در این زمینه داشته باشند.
از اواخر ماه اوت گذشته که سیاست های سیستماتیک سرکوب روهینگیایی ها در میانمار توسط ارتش و بودائیان افراطی بالا گرفت، چندین هزار نفر کشته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از آنها با بدترین شرایط به بنگلادش پناه برده اند.
سی ویکمین اجلاس سران آسه آن با حضور رهبران ۱۰ کشور آسیا شامل مالزی، اندونزی، ویتنام، برونئی، کامبوج،تایلند، لائوس،سنگاپور، فیلپین و میانمار در مانیل در روزهای ۱۲-۱۴ نوامبر ( ۲۱ تا۲۳ آبان) درحال برگزاری است.
این اتحادیه در سال ۱۹۶۷ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای عضو در جنوب شرق آسیا تشکیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.