0 نظر
178 بازدید

آمریکا یک شرکت چینی را به پولشویی برای کره شمالی متهم کرد

double-quot

پکن – جارپرس – آمریکا به دنبال توقیف نزدیک به ۲ میلیون دلار از عایدات یک شرکت چینی است که می گوید برای پولشویی کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر : 21263
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 4:06
آمریکا یک شرکت چینی را به پولشویی برای کره شمالی متهم کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، چین و ‌آمریکا در زمینه حل مساله هسته ای شبه جزیره کره اختلافات زیادی دارند و پکن حاضر نیست فشارهای اقتصادی فزاینده آمریکا بر کره شمالی را دنبال کند.
آمریکا می گوید که شرکت چینی شرکت «مینگ جونگ» پیشرو فعالیت های پولشویی برای انتقال پول از آمریکا به یک بانک تجاری خارجی بوده است تا برای کره شمالی مورد استفاده قرار گیرد.
خبرگزاری شین هوا چین و رسانه های دیگر این کشور از جمله گلوبال تایمز نوشته اند که آمریکا نمی تواند چین را عامل مشکلات شبه جزیره کره بداند.
واشنگتن فشارهای خود را بر چین افزایش داده است تا این کشور نقل و انتقالات مالی برای کره شمالی را محدود کند و این اقدام تازه می تواند باعث اعتراض پکن شود.
شبکه خبری «سی ان ان» هم این مساله را گزارش کرده و افزوده است که این شرکت یک شماره تلفن در شهر «شن یانگ» در شمال شرق چین دارد که ارتباط با آن هم میسر نشده است.
آمریکا و برخی از ارگان های سازمان ملل به دنبال یک شبکه مالی بزرگ هستند که به باور آنها در حال کمک کردن به کره شمالی برای مرتبط شدن به سامانه بانکی جهان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.