0 نظر
111 بازدید

آمریکا:همه پرسی کردستان عراق به نفع منطقه نیست/ منطقه را درگیر می کند

double-quot

تهران – جارپرس – خبرگزاری رویترز روزشنبه با اشاره به درخواست آمریکا برای تعویق همه پرسی اقلیم کردستان عراق نوشت: آمریکا همه پرسی در کردستان عراق را به نفع منطقه ندانسته است.

کد خبر : 22236
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 10:18
آمریکا:همه پرسی کردستان عراق به نفع منطقه نیست/ منطقه را درگیر می کند

رویترز به نقل ازبیانیه دفتر ریاست جمهوری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: باتوجه به اینکه هنوز واکنش مسعود بارزانی به درخواست واشنگتن رسما منتشر نشده است اما مردم منطقه کردستان خواهان ضمانت اجرایی برای تعیین آینده خویش هستند.
این خبرگزاری تصریح کرد: آمریکا و شماری از کشورهای غربی نگران تغییرات و تحولات منطقه پس از برگزاری این همه پرسی هستند و بر این باورند که این همه پرسی می تواند منطقه را درگیر مشکل دیگری کند.
همچنین برخلاف اصرار مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به برگزاری این همه پرسی در۲۵ سپتامبر امسال، بسیاری از روشنفکران و احزاب اقلیم کردستان عراق معتقدند که رهبران اقلیم دست به بازی خطرناک زده اند که مردم اقلیم را با بحران های بسیار بزرگی روبرو خواهد کرد.
از ابتدای سال جدید میلادی حزب حاکم در کردستان عراق به طور جدی مساله برگزاری همه پرسی استقلال را مطرح کرده است. این درحالی است که بخش اعظم تمرکز سیاسی- امنیتی بغداد در ماه‌های اخیر برعقب راندن داعش متمرکز بوده و طرح همه پرسی در آستانه انتخابات شورای استانی و پارلمانی، می‌تواند عراق را وارد یک چالش عمده جدید کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.