آمریکا مدعی دست داشتن ایران در حمله به پایگاه التنف در سوریه شد

double-quot تهران - جارپرس - مقامات آمریکایی مدعی شدند ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به یک پایگاه نظامی آمریکا در التنف در جنوب سوریه بوده است.
کد خبر : 71928
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 آبان 1400 - 14:35
آمریکا مدعی دست داشتن ایران در حمله به پایگاه التنف در سوریه شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، مقامات آمریکایی مدعی شدند حمله اخیر به پایگاه نظامی این کشور در منطقه التنف سوریه توسط پهپادهایی انجام شده که ساخت ایران بوده اند و ایران انجام شدن این حمله را تسهیل کرده است.
مقامات آمریکایی روز دوشنبه مدعی شدند آمریکا بر این باور است ایران وسیله این حمله را فراهم کرده و مشوق آن بوده است اما پهپادها از خاک ایران بلند نشده اند.
به ادعای این مقامات که می خواستند نامشان فاش نشود، پهپادها ایرانی بوده اند و به نظر می رسد ایران به کار گیری آن ها را تسهیل کرده است.
آن ها می گویند بر این عقیده اند که در این حملات پنج پهپاد حامل مواد منفجره به کار رفته بود که هم به مواضع آمریکا در پادگان التتف اصابت کرده اند و هم به محل استقرار نیروهای مخالف سوری. در پی این حمله، تلفات یا مجروحیتی گزارش نشده است.
آمریکا برای ادامه اشغالگری خود در سوریه پایگاهی را در منطقه التنف سوریه واقع در مرزهای شرقی این کشور و در نزدیکی مرزهای اردن و عراق ایجاد کرده است. از این پایگاه برای آموزش نیروهای سوری مخالف دولت سوریه و تحت نظر گرفته مسیر استراتژیک شرق به غرب استفاده می شود که از بغداد شروع می شود و با عبور از دمشق به بیروت پایتخت لبنان می رسد. آمریکا همچنین برای انجام عملیات های مخفی خود در سوریه، چه در حمایت از شبه نظامیان تندرو و چه حملات نظامی خود در سوریه و بعضا عراق از این پایگاه استفاده می کند.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز دوشنبه اش از ارائه جزئیات درباره گزارش های موجود پیرامون این حمله بی سابقه خودداری کرد.
کربی این حمله را «حمله ای پیچیده، هماهنگ شده و عمدی» خواند و گفت آمریکا پیش از این نیز شاهد موارد مشابهی بوده است که با حمایت ایران انجام شده اند. اما وارد جزئیات نشد و گفت اطلاعات تازه ای درباره تسلیحاتی که به کار رفته اند ندارد.
او همچنین از پاسخ به این که آیا به نظامیان آمریکایی پیش تر هشدار دادا شده بود یا نه و آیا آمریکای برنامه ای برای پاسخ نظامی دارد، خودداری کرد.
سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: حفاظت و امنیت نظامیانمان در خارج از مرزها از مهم ترین دغدغه های وزیر دفاع است.
کربی ادامه داد، اگر پاسخی در کار باشد، در زمان، مکان و به روش انتخابی ما خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.