آمریکا محدودیت‌های بیشتر ویزا علیه مقام‌های چین وضع کرد

double-quot تهران - جارپرس - آمریکا محدودیت‌های جدید ویزا علیه مقام‌های چینی وضع کرده و علت آن را سیاست گذاری‌های مقام‌های این کشور در ساکت کردن مخالفان در خارج از طریق ابزارهای خشن اعلام کرده است.
کد خبر : 40119
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 13:36
آمریکا محدودیت‌های بیشتر ویزا علیه مقام‌های چین وضع کرد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مجازات جدید علیه حزب کمونیست چین و مقام‌های بخش کار جبهه متحد آن وضع شده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت، بخش کار جبهه متحد حزب حاکم کمونیست چین از سازمان‌های برون مرزی مسئول گسترش پروپاگاندا، اجبار و قلدری علیه مخالفان سیاست گذاری‌های پکن حمایت کرده و پشتیبانی مالی آنها را برعهده دارد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، در میان افرادی که این بخش از حزب کمونیست علیه آنها سختگیری داشته می‌توان به اساتید، رهبران تجاری، مدافعان جامعه مدنی و گروه‌های آواره چینی اشاره کرد که اقدامات پکن در سین‌کیانگ و تبت را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

پامپئو همچنین گفت، آنها از تاکتیک‌هایی شامل افشای اطلاعات شخصی افراد و اعضای خانواده‌هایشان استفاده می‌کنند که ابزاری برای ارعاب سیاسی است. این افراد که هدف محدودیت‌های ویزا قرار می‌گیرند در استفاده یا تهدید خشونت فیزیکی، سرقت و افشای اطلاعات، جاسوسی، خرابکاری یا مداخله مخدوش کننده در امور سیاسی داخلی، آزادی آکادمیک، حریم شخصی یا فعالیت‌های تجاری دست داشته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: این فعالیت‌های شرورانه با هدف اعمال فشار و نظارت بر جوامع چینی خارج از کشور، اساتید و سایر گروه‌های جامعه مدنی در آمریکا و سایر کشورهایی است که مخالف رفتارهای خودکامه و استبدادی و سیاست گذاری‌های حزب حاکم چین هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.