0 نظر
138 بازدید

آمریکا به دنبال دیپلماسی به جای اعمال فشار بر کره شمالی است

double-quot تهران - جارپرس - آمریکا اعلام کرد، تلاش می‌کند تا راه‌های دیپلماتیک را برای رسیدگی به مشکل کره شمالی بیابد و در عین حال، به دنبال اقداماتی متفاوت است تا این کشور مسئولیت یکسری آزمایش‌های موشکی اخیر خود را برعهده بگیرد.
کد خبر : 82443
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 بهمن 1400 - 17:39
آمریکا به دنبال دیپلماسی به جای اعمال فشار بر کره شمالی است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان یک نشست خبری گفت: ما در عین یافتن راه‌هایی برای رسیدگی به چالش‌های دیپلماتیکی که در مواجهه با کره شمالی داریم، به دنبال گام‌های متفاوتی هستیم تا این کشور مسئولیت آزمایش‌های اخیر موشکی خود را بپذیرد.

روز یکشنبه، کره شمالی یک موشک دور برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرد که هفتمین آزمایش موشکی در ژانویه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

پرایس همچنین گفت: برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی یک چالش بلندمدت است. این یک چالش است که دولت‌های مختلف آمریکا را مضطرب کرده است. ما رویکردی را در نظر گرفته‌ایم که بر اساس آن، باید به دنبال راه‌های دیپلماتیکی باشیم که به خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره منجر شود.

وی به تحریم‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا علیه هشت مقام کره شمالی و کمپانی حامی برنامه‌های گسترده تسلیحات دولت پیونگ یانگ اشاره کرد و افزود: ما به بررسی این چالش در سازمان ملل هم می‌پردازیم.

در همین حال، پنتاگون نیز اعلام کرد که همچنان بر این باور است که دیپلماسی درست‌ترین راه برای رسیدگی به مساله کره شمالی است و دولت واشنگتن تمایل دارد تا بدون پیش شرط با کره شمالی گفت‌وگو داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.