آمریکا برای پایان دیپلماتیک جنگ اوکراین لابی می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - ان‌بی‌سی نیوز به نقل از چندین مقام مطلع گزارش داد که با کاهش سرعت نبرد در اوکراین به دلیل سرمای زمستان، ایالات متحده معتقد است که ممکن است فضایی برای راه‌حل دیپلماتیک برای این درگیری وجود داشته باشد.
کد خبر : 106464
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 11:26
آمریکا برای پایان دیپلماتیک جنگ اوکراین لابی می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، براساس گزارش ان‌بی‌سی نیوز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در سفر اخیر خود به کی‌یف در حال «سنجش و محک زدن» این موضوع بوده است.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از دو مقام مطلع از جلسات سالیوان در کی‌یف و یک مقام اوکراینی، گزارش داد که مشاور امنیت ملی آمریکا ایده مذاکره برای پایان دادن به این درگیری را مطرح کرد. به طور رسمی، کاخ سفید گفت که سفر او به منظور «تاکید بر حمایت مستحکم ایالات متحده از اوکراین و مردم آن» بوده است.

به گفته منابع، ایالات متحده به طور فزاینده‌ای بر این باور است که نه مسکو و نه کی‌یف نمی‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند و زمستان ممکن است فرصتی برای گفت‌وگوها، احتمالاً با میانجیگری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه باشد.

یک مقام غربی که نامش فاش نشده و گفته شده که اطلاعات دقیقی از عملیات‌های نظامی دارد، گفت: «پتانسیل برای گفت‌وگو، چیزی است که ما دوست داریم اتفاق بیفتد. در زمستان همه چیز کند می‌شود.»

به گفته این مقام اوکراینی، سالیوان به زلنسکی گفت که اگر اوکراین اعلام کند که برای مذاکره آماده است، اهرم فشار بیشتری خواهد داشت. سالیوان گفت، در حالی که اوکراین را برای انجام کاری تحت فشار قرار نمی‌دهد، اگر «در نظر گرفته شود که اوکراین مایل به مشارکت در دیپلماسی است، حفظ حمایت غرب آسان‌تر خواهد بود».

روز سه‌شنبه، زلنسکی فهرستی از شرایط اوکراین برای پایان دادن به درگیری‌ها را اعلام کرد که شامل محاکمه «جنایتکاران جنگی» روسیه و پرداخت غرامت از سمت مسکو، علاوه بر «بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین» است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.