0 نظر
180 بازدید

آمریکا از کمک امنیتی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

double-quot تهران - جارپرس - وزارت دفاع آمریکا بسته کمک امنیتی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد.
کد خبر : 49716
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 12:05
آمریکا از کمک امنیتی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این اقدام بر تعهد آمریکا به تامین تسلیحات دفاعی کشنده برای اوکراین به منظور قادر ساختن این کشور به دفاع موثرتر از خود در برابر تهاجم روسیه تاکید می‌کند.

این بسته موسوم به “ابتکار عمل کمک امنیتی اوکراین” شامل آموزش، تجهیز و اقدامات مشاوره‌ای است تا به نیروهای اوکراین برای حفظ تمامیت ارضی این کشور، امنیت مرزهایش و بهبود قابلیت همکاری با ناتو کمک کند.

بسته کمک امنیتی دیگری به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار که توسط کنگره آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۱ اختصاص یافته منوط بر پیشرفت اوکراین در اصلاحات دفاعی است و هر زمان که وزارت امور خارجه آمریکا چنین پیشرفتی را تایید کند، ارسال خواهد شد.

پنتاگون گفت: وزارت دفاع آمریکا اوکراین را ترغیب می‌کند تا به اجرای اصلاحات ادامه دهد؛ اصلاحاتی که کنترل مدنی ارتش را تقویت می‌کند، شفافیت و پاسخگویی در صنعت دفاع و تدارکات را افزایش می‌دهد و بخش دفاعی‌اش را در دیگر حوزه‌های کلیدی همسو با اصول و استانداردهای ناتو به روز رسانی می‌کند.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه متعهد بیش از دو میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.