آمریکای بدون ماسک؛ واشنگتن یا الخضراء بغداد

double-quot تهران- جارپرس- راه های منتهی به واشنگتن و مکان‌های تاریخی شهر روز چهارشنبه بسته می‌شوند و هر چند متر تعدادی از نیروهای پلیس برای مقابله با افراد مسلحی گنجانده می شوند که می گویند کشورشان با تقلب در انتخابات از آنها گرفته شده است.
کد خبر : 44784
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 8:07
آمریکای بدون ماسک؛ واشنگتن یا الخضراء بغداد

همین حالا گروه هایی از آمریکایی های مسلح به جنگ افزارهایی مانند تفنگ «AR-۱۵ » به منظور اعتراض های  پیش از مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهوری منتخب، دسته های مختلف ایالت در سراسر ایالات متحده، از جمله در میشیگان، اوهایو، اورگان و تگزاس را تشکیل داده اند.

**پسران بوگالو در انتظار تحریک جنگ داخلی

مراسم تحلیف آغاز نشده اما به گزارش رسانه های آمریکایی دستکم ۱۲ عضو جنبش رادیکال تا دندان مسلح ضد دولتی به نام «بوگالو» در خارج از ساختمانی ایالتی در کلمبوس اوهایو از همین الان سلاح به دست ایستاده و منتظرند.

نیویورک تایمز گزارش داده است، به عنوان مثال، تقریباً دوازده عضو جنبش رادیکال ضد بوگالو ضد دولت در خارج از ساختمان ایالتی در کلمبوس اوهایو جمع شده اند.

به نوشته نیویورک تایمز «پسران بوگالو» گروهی از افراط گرایان راست گرا هستند که یا انتظار دارند یا می خواهند جنگ داخلی دوم آمریکا را تحریک کنند. آنان حامی عقاید افراط گرایانه سفیدپوست محور و مروج سرسخت مسلک نئونازی هستند و شدیدا طرفدار سلاح، خشونت و دونالد ترامپ.

روزنامه تایمز روز یکشنبه گزارش داد که معترضان مسلح همچنین در پایتخت های ایالتی در لانسینگ، میشیگان، سالم، اورگان و آستین تگزاس تجمع کرده اند.

چندین فرماندار، از جمله لری هوگان فرماندار جمهوری خواه مریلند، شرایط اضطراری را اعلام کرده اند. نوزده ایالت نیروهای گارد ملی را برای حفاظت بیشتر فراخوانده اند زیرا پلیس فدرال آمریکا « FBI » همچنان در مورد تهدیدهای گسترده امنیتی در سراسر کشور درباره برنامه ریزی خطرناک راست گرایان مسلح نژادپرست افراطی در استفاده احتمالی از سلاح به ویژه در روز تحلیف بایدن، هشدار می دهد.

مقام های اجرایی فدرال و محلی برای حوادث و اعتراض ها پیرامون مراسم تحلیف بایدن در حالت آماده باش هستند، چند روز پس از اینکه هزاران نفر از طرفداران ترامپ؛ تحریک شده توسط رییس جمهوری در حال انقضاء در ۶ ژانویه به محاصره پایتخت آمریکا در واشنگتن پرداختند و قانونگذاران تایید کننده نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری را مجبور کردند که برای حفظ جان خود از ساختمان کنگره فرار کنند و بعد غارت اموال مرکز قانونگذاری آمریکا آغاز شد. چند روز بعد به همین سبک و سیاق تصاویری از غارت تزئینات کاخ سفید به دست خانواده ترامپ منتشر شد که در میان اشیا غارت شده سردیس آبراهام لینکلن رییس  جمهوری درگذشته آمریکا جنجال آفرید.

**عبور هواداران از ترامپ

گرچه ترامپ ظاهرا از طرفداران خود خواسته دست از شیوه های خشونت بردارند و در بیانیه ای مکتوب تصریح کرده که « من اصرار دارم که نباید هیچ نوع خشونت ، قانون شکنی و هیچ گونه تخلفی انجام شود» با این حال، طرفدراران او این بیانیه را جدی نگرفته اند و هر چند رییس جمهوری دو روز آینده آمریکا گفته «این (خشونت) چیزی نیست که من مدافع آن هستم و از همه آمریکایی ها می خواهم تا به کاهش تنش کمک کنند» اما هواداران ترامپ یا چنین چیزی از سخنان او برداشت نکرده اند و یا از رییس جمهوری محبوبشان برای یک نهضت خشونت طلبانه عبور کرده اند.

این بیانیه ترامپ برای خیلی ها در کنگره هم خیلی دیر بود، از جمله ۱۰ جمهوری خواه، زیرا رییس جمهوری برای دومین بار توسط مجلس نمایندگان و اولین استیضاح چندباره در تاریخ ایالات متحده آمریکا مورد سوال قرار گرفت؛ چند ساعت پس از انتشار این بیانیه.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا  که در اواخر ماه جاری به جایگاه رهبر اقلیت سقوط می کند نیز، امکان رای گیری برای محکومیت ترامپ را در دادگاه قریب الوقوع استیضاح خود باز گذاشته است. حداقل به رای ۱۷ جمهوری خواه در کنار ۵۰ سناتور دموکرات برای محکوم کردن ترامپ از جایگاه ریاست جمهوری در آینده کشور (محرومیت او از شرکت در انتخابات بعدی) نیاز است.

**نفس ها در آمریکا برای حوادث تحلیف حبس می شود

مرکز ملی در واشنگتن دی سی در روز تحلیف به دلیل نگرانی های مداوم در مورد احتمال اعتراض ها خشونت آمیز ، به طور کامل برای عموم بسته خواهد شد.

بیش از ۲۰ هزار سرباز گارد ملی برای محافظت از سوگند چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه فراخوانده شده اند و اف بی آی لحظه به لحظه در حال رصد آخرین تحرکات خشونت طلبان راست گرای هوادار ترامپ است.

جیمز کومی رییس پیشین اف‌بی‌آی، می‌گوید خطر بروز خشونت در مراسم تحلیف جو بایدن «بسیار جدی» است. کومی گفت که «افراد مسلح و پریشانی» هستند که پلیس باید پیش از مراسم روز چهارشنبه در کنگره آمریکا، آنها را جدی بگیرد.

هزاران نیروی مسلح گارد ملی در خیابان‌های واشنگتن مستقر شده‌اند و آماده مقابله با اعتراض‌های احتمالی طرفداران دونالد ترامپ هستند که به ادعای او در باره تقلب در انتخابات باور دارند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند روز جمعه، مردی در یک ایست بازرسی واشنگتن بازداشت شد که برگ عبور قلابی برای تحلیف و نیز یک سلاح کمری پر و بیش از پانصد فشنگ همراهش بود.

قرار است پل‌های منتهی به شهر بسته شوند و محوطه باغ ملی و دیگر مکان‌های تاریخی واشنگتن تعطیل باشند.

**کومی: ترامپ باید منزوی شود و عبرت تاریخ

کومی به صراحت گفت: «حیرت‌زده و خشمگینم. برای کشور ما مهم است که دلیل این ناکامی (ناتوانی پلیس آمریکا در جلوگیری از هوداران مسلح ترامپ) را بفهمیم… به نظرم باید رفتار ترامپ با استیضاح او مایه عبرت تاریخ شود.»

کومی افزود: «خیلی‌ها می‌پرسند که آیا بعد از ترک سمتش باید تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد؟ نظر من این است که اگر به او تربیونی مثل یک محاکمه را ندهیم، برای کشور بهتر است.»

او ترامپ را «عوام‌فریب» و «رییس مافیا» توصیف کرد و گفت که ترجیح می‌دهد ببیند که «او از حیاط خانه‌اش به سمت خودروها فریاد می‌کشد (در عزلت خود با محیط اطرافش درگیر باشد) تا این که محاکمه جنایی پر سر و صدایی برایش ترتیب داده شود که تا سال‌ها او را در انظار عموم نگه دارد. دلم می‌خواهد ببینم چراغ‌ها خاموش می‌شوند و او با لباس خانه در حیاط [باشگاه گلف خود در] مارالاگو ایستاده و سر خودروها داد می‌زند، و هیچ‌یک از ما صدایش را نمی‌شنویم».

**اینجا واشنگتن؛ چیزی شبیه منطقه سبز بغداد

به هر روی، در آستانه برگزاری مراسم تحلیف بایدن، واشنگتن به پادگان نظامی تبدیل شده و پنتاگون تایید کرده که ۲۵ هزار نیروی نظامی برای تامین امنیت مراسم در این شهر مستقر خواهند شد.

تصاویر منتشر شده در رسانه ها از مراکز متعدد ایست و بازرسی در واشنگتن بیش از آنکه تداعی کننده امنیت تحلیف در مهد ادعایی دموکراسی جهان باشد یادآور نقاط تفتیشی است که آمریکا در کشورهای تحت اشغال خود برقرار می کرد و به گفته «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، مثل منطقه سبز بغداد.

نقشه نقاط ایست و بازرسی در شهر واشنگتن و مسیرهای منتهی به کنگره

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که نگرانی های امنیتی بالاست، شرایطی که با استقرار گسترده نیروها و ایجاد مناطق ایست و بازرسی مشاهده می شود مرا به یاد دیداری می اندازد که از منطقه الخضراء در بغداد داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.