آمریکایی‌ها هم به راهکار “دو کشوری” برای آمریکا تمایل دارند

double-quot تهران - جارپرس - نتایج یک نظرسنجی جدید از وجود شکاف‌های عمیق بین رای‌دهندگان حامی دونالد ترامپ و جو بایدن و همچنین خطر برای فرصت‌هایی به منظور توافق و سازش حکایت دارد.
کد خبر : 69638
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 14:53
آمریکایی‌ها هم به راهکار “دو کشوری” برای آمریکا تمایل دارند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از پایگاه یو.وی.ای تودی، این نظرسنجی شراکتی انجام شده از سوی دو نهاد Center for Politics و Project Home Fire وابسته به دانشگاه ویرجینیا با هدف مطالعه بر رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و فهمیدن هر چه بیشتر دیدگاه‌های آنها و مسائلی که آنها را از هم جدا کرده و یا به هم پیوند می‌دهد، اجرا شد.

لری ساباتو، مدیر Center for Politics (مرکز سیاست) در بیانیه‌ای مطبوعاتی که با هدف اعلام این پروژه منتشر شد، به بحث درباره انگیزه‌های پشت این شراکت پرداخته و گفت: شکاف میان رای‌دهندگان حامی ترامپ و بایدن عمیق، گسترده و خطرناک است. ابعاد آن بی‌سابقه است و به آسانی ترمیم نخواهد شد.

براساس نتیجه نظرسنجی جدید مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا، بیش از نیمی از حامیان ترامپ (۵۲ درصد) و ۴۱ درصد از حامیان بایدن از تقسیم این کشور در راستای خطوط سیاسی حمایت کرده‌اند.

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شد که تا چه حد با اظهارات مختلف از جمله مورد زیر موافق هستند: «وضعیت در آمریکا به گونه‌ای است که من ترجیح می‌دهم ایالت‌های آبی – قرمز از این اتحادیه جدا شوند تا کشور مجزای خودشان را تشکیل دهند.»

پاسخ‌دهندگان از ایده تشکیل دو کشور جدید متشکل از ایالت‌های قرمز (جمهوری‌خواهان) و آبی (دموکرات‌ها) از “دست‌کم تا حدی موافق” تا “شدیدا موافق” حمایت کردند.

نهاد Project Home Fire با همراهی شرکت پژوهش بازار InnovateMR به اجرای نظرسنجی‌های اینترنتی در  میان حدودا ۲۰۰۰ رای‌دهنده طی تابستان ۲۰۲۱ پرداختند. حدود نیمی از پاسخگویان گفتند به دونالد ترامپ رای داده‌اند و نیم دیگر نیز گفتند به جو بایدن رای داده‌اند.

این نظرسنجی‌ها شامل بیش از ۳۰۰ سوال در خصوص موضوعات اجتماعی، سیاسی و روانی بودند. قرار است نتایج این نظرسنجی‌ها در هفته‌های آینده در خبرنامه Center for Politics به نام Sabato’s Crystal Ball منتشر شود.

کایل کوندیک، مدیر و دبیر Sabato’s Crystal Ball متذکر شد هر چند این نظرسنجی برخی از پیش‌بینی‌های پژوهشگران را تایید کرد، یک سری یافته‌های شگفت‌انگیز هم داشت.

او گفت: می‌دانستیم شکاف‌های عمیقی بین رای‌دهندگان حامی بایدن و ترامپ وجود دارد اما سطح اختلاف بین آنها شاید حتی عمیق‌تر از چیزی است که ما پیش‌بینی می‌کردیم.

نتایج اولیه این نظرسنجی نشان داد ۵۶ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن با این بیانیه موافقند که “تفاوتی واقعی بین جمهوری‌خواهان و فاشیست‌ها وجود ندارد”. ۷۶ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ نیز با همین جمله با این تفاوت که در پایانش عبارت “دموکرات‌ها و سوسیالیست‌ها” آمده باشد، موافق بودند.

به شکلی مشابه ۸۰ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۴ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با این بیانیه که مقامات منتخب حزب مخالفشان “خطری حاضر و روشن متوجه دموکراسی آمریکا می‌کنند” موافق بودند.

کوندیک اظهار کرد: حمایت‌ها از آنچه به نظر مواضع حاشیه‌ای می‌آید، به طرزی هشداردهنده بالا هستند. حدود دو نفر از هر ۱۰ رای‌دهنده حامی ترامپ و بایدن یا بیش از ۳۱ میلیون آمریکایی شدیدا موافق این هستند اگر یک رئیس جمهور بتواند بدون محدود شدن از سوی کنگره یا دادگاه‌ها اقدامات لازم را اتخاذ کند، بهتر است.

با این حال به نظر رسید هر دو گروه متعهد به نظام آمریکا هستند چرا که حدود ۸۰ درصد از رای‌دهندگان طرفدار بایدن و ترامپ، دموکراسی را مطلوب‌تر از دیگر اشکال غیردموکراتیک دولت می‌بینند.

نهاد Project Home Fire همچنین به شناسایی طیفی از مسائلی که رای‌دهندگان حامی بایدن و ترامپ بر سرشان توافق داشتند، پرداخت که شامل بسیاری از موارد حاضر در لوایح فعلی آشتی و زیرساخت که توسط کنگره بررسی می‌شوند، بودند.

۹۴ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۵ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با “مدرنیزه کردن سیستم‌های آب آشامیدنی، فاضلاب و مدیریت آب بارندگی” موافق بودند، در حالی که ۹۲ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۶ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با “سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز جاده‌ها، پل‌ها و دیگر انواع زیرساخت‌های سخت” موافق بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.