آمار داوطلبان آزمون ارشد در ۶ گروه آزمایشی اعلام شد/ اعلام نحوه گزینش اولیه داوطلبان

double-quot تهران - جارپرس - بر اساس تفکیک آماری داوطلبان شرکت کننده در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی داوطلبان گروه آزمایشی زنان به جز در رشته‌های فنی و مهندسی بیشترین داوطلب شرکت کننده آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۱ هستند.
کد خبر : 91202
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 12:43
آمار داوطلبان آزمون ارشد در ۶ گروه آزمایشی اعلام شد/ اعلام نحوه گزینش اولیه داوطلبان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از صبح امروز در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) در این آزمون شرکت کردند که ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر آنها زن و مابقی مرد هستند. در واقع ۵۳ درصد داوطلبان این آزمون را زنان تشکیل می‌دهند.

در واقع  آمار ثبت نام کنندگان برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در مقایسه با آمار داوطلبان آزمون سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر بیشتر است و تعداد کل رشته‌های امتحانی این آزمون نیز ۱۳۵ کد رشته امتحانی است.

صبح امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در ۶۳ رشته امتحانی تعداد ۶۸ هزار و ۲۱۷ نفر در آزمون شرکت کردند و صبح فردا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه نیز در ۳۵ رشته امتحانی، ۳۳۱ هزار و ۳۵۹ نفر و صبح جمعه ۳۰ اردیبهشت نیز در ۳۷ رشته امتحانی، ۲۴۷ هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۴۹ هزار و ۷۸۴ نفر زن و ۱۸۵ هزار و ۲۷۷ نفر نیز مرد شرکت کردند.

در مجموع ۴۳۵ هزار و ۶۱ نفر داوطلب علوم انسانی هستند.

در گروه آزمایشی علوم پایه مجموعا ۳۵ هزار و ۹۹۱ نفر داوطلب شرکت کردند که ۲۴ هزار و ۶۷ نفر آنها زن و ۱۱ هزار و ۹۲۴ نفر نیز مرد هستند.

در گروه آزمایشی فنی و مهندسی نیز ۱۱۹ هزار و ۹۸۷ نفر داوطلب آزمون ارشد داشتیم که از این تعداد ۳۲ هزار  و ۷۸ نفر زن و ۸۷ هزار و ۹۰۹ نفر نیز  مرد هستند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۳ هزار و ۱۷۷ نفر شرکت کردند که ۶ هزار و ۸۴۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

در هنر نیز   ۴۰ هزار و ۵۹۸ نفر داوطلب آزمون داشتیم که ۲۵ هزار و ۶۶۳ نفر آنها زن و مابقی مرد هستند. در گروه دامپزشکی نیز ۲ هزار و ۳۹۵ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد هزار و ۴۷۴ نفر زن و ۹۲۱ نفر نیز مرد هستند.

در مجموع ما ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن در آزمون کارشناسی ارشد داشتیم و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ نفر نیز مرد هستند.

تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد امسال ۲۸۱ حوزه امتحانی اصلی و هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی در ۱۸۶ شهرستان مختلف کشور شرکت کردند.

پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و این کارنامه اواخر خرداد ماه از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود و مجازین  انتخاب رشته اوایل تیر ماه می‌توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما حداکثر صد کد رشته و محل را از میان کد رشته و محل‌های موجود انتخاب کنند.

گزینش اولیه بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد از معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چند برابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی و مصاحبه و علمی و غیره و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت اواسط تیر ماه اعلام می‌شود.

همچنین انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه ارگان‌ها و رشته‌های خاص نیز نیمه دوم تیر ماه اعلام خواهد شد. در نهایت استخراج و اعلام فهرست اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون در هفته اول شهریور ماه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.