جلسه ستاد برگزاری آیین جاماندگان اربعین حسینی برگزار شد؛

آمادگی ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ نفر کادر درمان در مسیر راهپیمایی اربعین

double-quot تهران-جارپرس-مسئول ستاد بهداشت و درمان آیین جاماندگان اربعین حسینی از آمادگی ۵۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و موتورلانس و ۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در طول مسیر راهپیمایی خبر داد و اعلام کرد: هماهنگی امداد هوایی نیز انجام و برای مقابله با گرمازدگی پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 132969
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 15:42
آمادگی ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ نفر کادر درمان در مسیر راهپیمایی اربعین

به گزارش جارپرس از ایرنا، آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری آیین جاماندگان اربعین حسینی، امروز یکشنبه (۱۲ شهریور) با حضور سردار «محمدرضا نقدی»، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و اعضای این ستاد در سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مسئولان ستادهای مختلف این مراسم به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

مسئول ستاد بهداشت و درمان آیین جاماندگان اربعین حسینی از آمادگی ۵۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و موتورلانس و ۵۰۰ نفر عوامل بهداشتی درمانی در طول مسیر خبر داد و اعلام کرد: هماهنگی امداد هوایی نیز صورت گرفته و پیش‌بینی مقابله و درمان گرمازدگی نیز انجام شده است.

مسئول کمیته امنیت و جانمایی نیز اعلام کرد: از میدان امام حسین (ع) تا میدان سیمان، بلوک‌بندی و برای هر بلوک مسئولی تعیین شده و مجوزها نیز صادر و به موکب‌داران تحویل داده می‌شود.

سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) نیز اعلام کرد: برخی رسانه‌ها واژه دلدادگان را به‌جای جاماندگان اربعین استفاده می‌کردند که مقرر شد از این پس از عنوان جاماندگان به‌صورت مشترک استفاده شود.

مسئول تأمین زیرساخت‌های مراسم جاماندگان اربعین نیز اعلام کرد: ۲۰ کیلومتر مسیر این مراسم و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) زیر پوشش خدمات رفته است و دغدغه اصلی ما که حمل و نقل و تخلیه زائران از حرم عبدالعظیم(ع) بود، بهتر از سال قبل انجام و انتقال زائران به شهرهای اطراف راحت‌تر انجام می‌شود.

مسئول کمیته تبلیغات و فضای مجازی نیز گفت: پوشش کامل مراسم و استقرار خبرنگاران در ۴۰ نقطه مراسم انجام می‌شود. موکب‌های رسانه‌ای برپا و پویش‌هایی برای دلنوشته‌های مردم برگزار می‌شود.

مسئول کمیته رسانه نیز گفت: ۹ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار در روز اربعین خواهیم داشت. ۱۳۰ عکاس و ۲۱۰ خبرنگار مراسم را پوشش می‌دهند که تلاش شده تردد عکاسان تسهیل شود. استودیوی ثابت نیز راه‌اندازی شده که برنامه‌های خود را آغاز کرده است و هر روز پنج برنامه پخش می‌کند.

نماینده آستان حضرت عبدالعظیم(ع) نیز گفت: اقامه نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین در حرم انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا مردم در حرم ایستایی نداشته باشند تا همگان بتوانند وارد حرم شده و از آن خارج شوند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) نیز در بخش پایانی این جلسه گفت: امسال یازدهمین سال است که مراسم جاماندگان اربعین در تهران به عنوان بزرگترین اجتماع کشور برگزار می‌شود. در مراسم امسال دو هزار موکب و ایستگاه صلواتی به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد و پیش‌بینی شده جمعیت حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. مراسم از ساعت ۶ صبح از میدان امام حسین(ع) با قرائت زیارت اربعین و مداحی آغاز می‌شود که حداکثر ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس و مساجد طول مسیر حتما باید باز باشند، گفت: تاکید بر برگزاری نماز جماعت و توجه به گرمای هوا است. اولین وظیفه موکب‌ها ارائه آب آشامیدنی بهداشتی و خنک است.

سردار حسن‌زاده همچنین از کاهش محدودیت‌های ترافیکی به صورت تدریجی و پلکانی با خلوت شدن کانون‌های راه‌پیمایی در طول مسیر خبرداد.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر اهمیت فرهنگی مراسم جاماندگان اربعین، گفت: چنین فضایی را در پایتخت جهان اسلام فراهم کردن آن هم با ارائه خدمات جانبی کار بزرگ فرهنگی ـ اجتماعی است که در ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

سردار نقدی نیز ضمن تشکر از مسئولان اجرایی این مراسم، گفت: در زیارت اربعین آمده است خون حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برای بیداری ریخته شده و تمام مصائب حضرت زینب (س) برای هدف روشنگری و بیان حقیقت بوده؛ پس ما هم تلاش کنیم پیام‌های روز برای بیداری و روشنگری را بیان کنیم. ما همه دلداده هستیم اما تمام کسانی که به اربعین نرفته‌اند، جاماندگان راه‌پیمایی اصلی هستند؛ پس از کلمه جامانده برای حاضران در این مراسم استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.