آمادگی دانشگاههای سطح یک برای پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا

double-quot
تهران – جارپرس – دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در اطلاعیه ای، آمادگی دانشگاه های عضو این اجلاس را برای پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت.

کد خبر : 19095
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395 - 5:42
آمادگی دانشگاههای سطح یک برای پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از دانشگاه تهران، اطلاعیه دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور خطاب به تمام دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایالات متحده آمریکا و دارندگان پذیرش قطعی از دانشگاه‌های یاد شده که اخیراً به دلیل دستور رئیس جمهوری آمریکا از ورود و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آن کشور منع شده‌اند، صادر شده است.
در این اطلاعیه، دانشگاه‌های سطح یک کشور بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی خود را برای پذیرش و ادامه تحصیل آنان در یکی از دانشگاه‌های عضو شامل دانشگاه اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران و فردوسی مشهد اعلام کرده اند.
دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور از تمام داوطلبان دعوت کرده است درخواست خود را به اداره پذیرش معاونت آموزشی یکی از دانشگاه‌های یاد شده ارائه کنند تا براساس ضوابط و شرایط هریک از دانشگاه‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه در اسرع وقت به ذی‌نفعان اعلام شود.
دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در دانشگاه تهران مستقر است.
بر اساس فرمان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ورود اتباع ۷ کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع شده است و پناهجویان سوریه نیز دیگر نمی توانند وارد این کشور شوند.
سایر پناهجویان نیز تا ۱۲۰ روز آتی از ورود به آمریکا ممنوع شده اند.
البته فرمان مهاجرت دونالد ترامپ روز جمعه گذشته (۱۵ بهمن ماه) توسط یک دادگاه فدرال معلق شد که با صورت گرفته، فرمان محدودیت سفر به آمریکا برای ساکنان هفت کشور عمدتا مسلمان نشین، دارندگان ویزا از کشورهای عراق، سوریه، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن می توانند تا زمان رسیدگی کامل دادگاه تجدیدنظر به پرونده، وارد خاک آمریکا شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.