0 نظر
142 بازدید

آمادگی اتحادیه عرب برای حل بحران میان کشورهای عربی و قطر

double-quot

تهران – جارپرس – ‘احمد ابوالغیط’ دبیرکل اتحادیه عرب از آمادگی این اتحادیه برای حل بحران میان برخی کشورهای عربی و قطر خبر داد.

کد خبر : 21057
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 خرداد 1396 - 7:03
آمادگی اتحادیه عرب برای حل بحران میان کشورهای عربی و قطر

به نوشته امروز (سه شنبه) پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع مصر، ‘احمد ابوالغیط’ دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از تیرگی روابط عربستان سعودی و چند کشور عربی منطقه با قطر اعلام کرد: ما برای حل بحران میان کشورهای عربی و قطر با هماهنگی کشورهای عضو آماده هستیم.
وی همچنین از کشورهای مذکور خواست تا جهت بازگشت اوضاع به روال عادی، تعهد خود به سند اجرایی امضا شده در بغداد بین عربستان سعودی، بحرین، امارات، عمان، قطر، کویت، مصر و یمن در سال ۲۰۱۴ و نیز مفاد اساس‌نامه عضویت در اتحادیه عرب را حفظ کنند.
دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدورای کرد که بحران دیپلماتیک به وجود آمده میان برخی کشورهای عربی و قطر به خاطر تأمین امنیت ملی اعراب در برابر چالش‌های موجود، در آینده‌ای نزدیک حل و فصل خواهد شد.

عربستان روز دوشنبه به همراه، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با دوحه را قطع و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.