آماده باش مراکز درمانی خوزستان در پی توفان در ۱۰شهر

double-quot
اهواز – جارپرس – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وقوع توفان گرد و خاک در بیش از ۱۰ شهر استان، گفت که در پی وقوع توفان گرد و خاک همه دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی و بیمارستان های استان، در حالت آماده باش بسر می برند.
کد خبر : 18853
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 - 7:21
آماده باش مراکز درمانی خوزستان در پی توفان در ۱۰شهر

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، هاشم بالدی با بیان اینکه توفان گرد و خاک امروز بیش از نیمی از استان را فراگرفت افزود: شدت توفان در شهرستان های اهواز، هندیجان، حمیدیه، کارون، باوی، سوسنگرد، آبادان، خرمشهر، رامشیر و ماهشهر بسیار بالا بود.
وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان آلودگی هوا کمتر بود اضافه کرد: سرعت باد در اهواز به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید که باعث قطع برق در برخی مناطق به دلیل تداخل درختان با شبکه برق شد.
به گفته وی، با قطع برق، برخی ایستگاه های پمپاژ آب نیز دچار مشکل شد و در زمان حاضر آب نیز قطع شده است.
وی لغو ۹ پرواز فرودگاه اهواز را از دیگر تبعات گرد و خاک امروز در اهواز عنوان کرد و افزود: آزاد راه اهواز- ماهشهر به دلیل شدت گرد و غبار حدود ۲ ساعت مسدود شد.
بالدی با بیان اینکه نیمه شمالی استان امروز شاهد بارندگی بود، گفت: آسمان اهواز نیز امروز پوشیده از ابر بوده که به دلیل ورود توده گرد و خاک ابرها عقیم شد و باران اندکی اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: گرد و خاک امروز ناشی از کانون های داخلی در اطراف اهواز است که این کانون ها در بهمن ماه سال ۹۳ نیز فعال شده و منجر به وقوع توفان های شدید گرد و خاک شده بود.
بر اساس این گزارش، توفان گرد و غبار با شدت بیش از ۶۶ برابر حد مجاز از صبح امروز در خوزستان به ویژه اهواز آغاز شده است.
شدت توفان و گرد وخاک به قدری است که مانع برگزاری نماز جمعه امروز اهواز شد و ۹ پرواز را نیز لغو کرد.
لیگ برتر دوچرخه سواری کشور نیز در ماهشهر به دلیل گرد و غبار برگزار نشد.
در پی وقوع توفان های گرد و غبار در بهمن ۹۳، اهواز و چند شهر استان آلودگی بیش از ۶۶ برابر حد مجاز را در چند روز تجربه کردند.
کارگروه ملی مقابله با ریزگرد در آن زمان تشکیل و مصوباتی را ابلاغ کرد که بخش زیادی از آنها به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.