0 نظر
137 بازدید

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه

double-quot

دمشق-جارپرس-خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: ارتش ترکیه برای حمله به شهرعفرین در شمال غرب استان حلب سوریه به حالت آماده باش درخواهد آمد.

کد خبر : 24283
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1396 - 12:36
آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه

به گزارش جارپرس از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی افزود : ارتش ترکیه کار برپایی بیمارستان های صحرایی در مرزهای سوریه را به عنوان مقدمه عملیات حمله به شهر عفرین و اخراج گروه های کرد از آن آغاز کرده است.
این خبرگزاری اضافه کرد:عملیات آماده سازی ارتش ترکیه همزمان با اعزام و استقرار نیرو و تجهیزات برای این عملیات در استان مرزی کیلیس ادامه دارد.
این منبع امنیتی در گفت و گو با اسپوتنیک افزوده است که بیمارستان های صحرایی ارتش ترکیه در منطقه ‘ قوملو’ در استان مرزی هاتای در حال برپایی است.
وی اظهارداشت : ارتش ترکیه برای انجام عملیاتی در مناطق میان استان ادلب تا شهر عفرین در استان حلب سوریه آماده می شود و دستگاه های امنیتی، تدابیر شدیدی را در منطقه قوملو درپیش گرفته اند و تعداد زیادی نیروی پلیس در این منطقه مستقر شده اند.
این خبرگزاری شهریور ماه امسال نیز به نقل از منابع محلی و نظامی در شهر کلیس ترکیه اعلام کرده بود که یگان های ارتش ترکیه برای حمله آماده شده اند و هر لحظه امکان دارد وارد شهر عفرین شوند.
ترکیه از سوم شهریور ۱۳۹۵(۲۴ آگوست ۲۰۱۶) عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه آغاز و اعلام کرد که در نظر دارد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر و عمق ۵۰ کیلومتر ایجاد کند.
ترکیه درجریان این عملیات ده ها نظامی خود را از دست داد و دهها نظامی این کشور نیز زخمی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.