0 نظر
87 بازدید

آماده‌سازی کلینیک صحرایی یوزپلنگ

double-quot تهران - جارپرس - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود بحرانی بودن وضعیت یوزپلنگ، حفاظت از زیستگاه همچنان اولویت اصلی ماست و تمام تلاش مجموعه معاونت محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت زیستگاه است.
کد خبر : 101414
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 16:12
آماده‌سازی کلینیک صحرایی یوزپلنگ

 

به گزارش جارپرس از ایسنا حسن اکبری در جلسه‌ای که برای تکثیر اسارت یوز در سالن جلسات معاونت محیط زیست طبیعی با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد، افزود: به همین منظور کمیته‌هایی برای ساماندهی دام‌ها، حفاظت از زیستگاه و تکثیر در اسارت، استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان همچنین خرد جمعی و تصمیم‌گیری درست و مهم‌تر از همه پیگیری اجرای تصمیمات در این زمینه تشکیل و جلسات به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: تکثیر در اسارت می تواند به حفظ ژنوم گونه کمک و حداقل جمعیت پایه ولو با تنوع ژنی کم را در اسارت ایجاد می‌کند. برنامه داریم تا تکثیر در اسارت را ادامه دهیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که نقایص سال گذشته را پوشش دهیم و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، مسئولیت پیگیری جدی این موضوع را عهده دار شده است.

اکبری افزود: برنامه‌ای برای دست زدن به طبیعت توران برای تکثیر در اسارت نداریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در پایان گفت: اداره کل محیط زیست استان سمنان در حال آماده سازی کلینیک صحرایی است و برنامه‌هایی هم برای تهیه شناسنامه ژنتیکی یوزهای موجود در سایت داریم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.