آلودگی هوا روند بهبود بیماران کرونایی را مختل می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - یک متخصص بیماری‌‎های عفونی گفت: آلودگی هوا در عملکرد طبیعی سیستم تنفسی تاثیر مستقیم و منفی دارد و طبیعتا می‌تواند روند بهبودی بیماران کرونایی را مختل کند.
کد خبر : 44457
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 13:37
آلودگی هوا روند بهبود بیماران کرونایی را مختل می‌کند

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر سعیده آذری در خصوص نقش آلودگی هوا در انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: مطالعات اساسی در این مورد انجام نگرفته است، ولی افزایش ذرات معلق ناشی از آلودگی در هوا می‌تواند باعث افزایش احتمال انتقال ویروس‌های تنفسی و از جمله کرونا شود.

وی با بیان این‌که آلودگی هوا می‌تواند باعث تشدید علایم تنفسی در بیماری‌های مزمن ریوی شود، گفت: از جمله این علایم سرفه و تنگی نفس می‌باشد که با تشخیص کرونا تداخل دارد؛ از این رو توصیه می‌شود این افراد تا حد امکان  از منزل خارج نشوند و مراجعه به مراکز پزشکی در صورت تشدید علایم جهت تشخیص صحیح ضروری است.

وی ادامه داد: مطالعات علمی در مورد افزایش شدت انتقال ویروس کرونا با افزایش آلودگی هوا وجود ندارد، ولی با استناد به شواهد علمی گذشته می‌توان گفت در حضور آلودگی هوا نقش عفونت‌های تنفسی ناشی از ویروس‌ها پررنگتر می‌شود.

آذری متذکر شد: آلودگی هوا با تاثیر مستقیم روی سیستم تنفسی و اختلال در عملکرد طبیعی و دفاعی این سیستم، فرد را در مقابل عفونت‌های تنفسی از جمله کرونا مستعد ابتلا می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.