آلودگی هوای ۷ کلانشهر/ از تردد غیرضروری خودداری کنید

double-quot تهران - جارپرس - سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای هفت کلانشهر طی روزهای آینده هشدار داد و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای تهران،کرج و اصفهان بیشتر خواهد بود.
کد خبر : 74924
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آذر 1400 - 15:18
آلودگی هوای ۷ کلانشهر/ از تردد غیرضروری خودداری کنید

 

به گزارش جارپرس از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید پایداری هوا آورده است: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا پنجشنبه (۴ آذرماه) برای شهرهای اصفهان، کرج و تهران پیش‌بینی می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی و در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: پایداری در جو امروز (۲ آذرماه) در شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران و کرج، فردا (۳ آذرماه) در شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، کرج و مشهد و پنج‌شنبه (۴ آذرماه) در شهرهای اراک، ارومیه، تبریز و مشهد موجب افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک دور از انتظار نیست و نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.