0 نظر
156 بازدید

آلمان وضعیت امنیتی افغانستان را برای اخراج مهاجران افغان بررسی می کند

double-quot

تهران – جارپرس – روزنامه آلمانی ‘ برلینر سایتونگ’ با بیان اینکه پرواز چهارشنبه آینده اخراج مهاجران از آلمان لغو شد، نوشت: آلمان تا ماه جولای در حال بررسی وضعیت امنیتی در افغانستان برای اخراج مهاجران افغان خواهد بود.

کد خبر : 21361
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1396 - 7:41
آلمان وضعیت امنیتی افغانستان را برای اخراج مهاجران افغان بررسی می کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این روزنامه آلمانی نوشت : دولت آلمان پرواز برنامه ریزی شده چهارشنبه آینده برای بازگرداندن و اخراج مهاجران افغان به کشور خود را لغو کرد . به گزارش منابع دولت آلمان ، این امر به دلیل این است که سفارت آلمان در افغانستان به دلیل انفجار چند هفته پیش در این کشور نمی تواند پروازهای بازگرداندن مهاجران و پناهجویان افغان را مدیریت کند . بنابراین پرواز بازگرداندن مهاجران افغان از لایپزیک آلمان به وطن خود در روز چهارشنبه لغو شد .
این روزنامه آلمانی افزود : در واقع، سیاست دولت آلمان درباره اخراج پناهجویان و مهاجران افغانی دشوار شده است و این مساله سبب ایجاد بحرانی در این دولت شده است اما در روز چهارشنبه آینده نیز یک پرواز چارتر برای بازگرداندن مهاجران افغان به کابل ترتیب داده شده بود .
این در حالی است که وزارت کشور آلمان اعلام کرده است پرواز های اخراج پناهجویان افغان را به دلیل اعتراض های احتمالی لغو نخواهد کرد .
این روزنامه آلمانی اضافه کرد : دولت آلمان بازگرداندن مهاجران را به شرطی انجام می دهد که مناطق امنی در این کشور وجود داشته باشد که مهاجران اخراج شده بتوانند در آنجا احساس امنیت داشته باشند .
پس از انفجار شدید آخر ماه مه در نزدیکی سفارت آلمان در کابل افغانستان که بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند ، پروازهای بازگشت مهاجران افغان به این کشور به طور موقت لغو شد . البته برای افراد مجرم یا خطرناک ، این تعلیق موقت صدق نمی کند .
این روزنامه آلمانی افزود: مقامات آلمانی مربوطه باید وضعیت امنیتی افغانستان را تا ماه جولای بررسی کنند . در واقع مدتی طولانی است که بازگرداندن مهاجران افغان به دلیل وضعیت امنیتی نامناسب در این کشور، مورد انتقاد قرار گرفته است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.