آغاز چهارمین روز نام‌نویسی انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری

double-quot تهران- جارپرس- چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، در وزارت کشور، فرمانداری مراکز استان‌ها آغاز شد. تا امروز ۸۸ داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.
کد خبر : 135690
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 9:45
آغاز چهارمین روز نام‌نویسی انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری

به گزارش  جارپرس ازایرنا، روز چهارم ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، از ۸ صبح امروز (چهارشنبه) در وزارت کشور، فرمانداری مراکز استان‌ها آغاز شد.

همچنین داوطلبان از سراسر کشور می‌توانند در فرمانداری قم و ستاد انتخابات کشور ثبت نام کنند.

براساس آمار، تا پایان روز سوم ثبت‌نام در روز گذشته، ۸۸ نفر در سراسر کشور برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دور ششم ثبت نام کردند.

از میان ۸۸ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان تا این لحظه، ۲۵ درصد از میانگین سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۸ درصد را ۵۰ تا ۶۰ ساله‌ها، ۲۹ درصد را ۶۰ تا ۷۰ ساله‌ها و ۱۷ درصد را بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دهند.

از مجموع متقاضیان حضور در انتخابات تا روز سوم ثبت‌نام‌ انتخابات مجلس خبرگان، ۶۹ درصد دارای سابقه داوطلبی در ادوار گذشته و ۵۹ درصد دارای سابقه ایثارگری هستند.

به ترتیب استانهای ایلام، زنجان، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، تهران، اصفهان و مازندران بیشترین استقبال را تاکنون داشته‌اند و ۳۰ نماینده فعلی مجلس خبرگان هم برای این انتخابات نام نویسی کرده‌اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.