آغاز ورود زائران ایرانی به خاک عراق از مرز خسروی

double-quot تهران - جارپرس - مدیر گذرگاه مرزی المنذریه(خسروی) از آغاز ورود زائران ایرانی به عراق از طریق این مرز خبر داد.
کد خبر : 132274
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 مرداد 1402 - 17:37
آغاز ورود زائران ایرانی به خاک عراق از مرز خسروی

به گزارش جارپرس از ایسنا، شیرکو احمد الجاف، مدیر گذرگاه‌ المنذریه(خسروی) امروز(سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شفق‌نیوز اعلام کرد که تردد زائران ایرانی از این گذرگاه واقع در منطقه«خانقین» آغاز شده است.

وی گفت که به‌طور میانگین درحال حاضر روزانه ۲ الی۳ زائر ایرانی از این گذرگاه وارد خاک عراق می‌شوند تا در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت کنند و انتظار می‌رود که در روزهای آتی این آمار افزایش یابد.

الجاف تاکید کرد که نهادهای امنیتی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند و در روزهای نزدیک به زیارت اربعین انتظار می‌رود ۵۰ هزار زائر ایرانی از این مرز وارد عراق شوند.

روز گذشته(دوشنبه) خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای راهپیمایی اربعین تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.

وی گفت که اقدامات امنیتی برنامه اربعین آغاز شده است و همکاری و هماهنگی بالایی میان دستگاه‌های امنیتی مختلف از طریق اتاق مشترک وجود دارد.

المحنا خاطرنشان کرد که قبل از  آغاز برنامه اربعین، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق به عنوان رئیس کمیته عالی زیارت اربعین نشست‌ها و بازدیدهای میدانی زیادی انجام داد، وی به جمهوری اسلامی ایران سفرهایی انجام داد و هماهنگی‌های مشترکی برای ایجاد سازوکار ورود زائران به عراق از خارج از طرق گذرگاه‌های مرزی انجام داد.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود که سازوکارهایی برای ورود زائران افغانستانی، پاکستانی و هندی نیز وضع شد.

اخیرا رسانه‌های عراقی گزارش دادند که نشست امنیتی مشترک ایرانی-عراقی در مقر فرماندهی پلیس استان کربلا  تحت نظارت عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برگزار شده است.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز پنجشنبه گذشته در اظهاراتی گفت که برنامه‌ زیارت اربعین از هفته آینده اجرایی خواهد شد و برنامه و طرح راهپیمایی اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود.

الشمری خاطرنشان کرد که در راه نجف اشرف تا کربلای معلی امنیت برقرار است.

وزیر کشور عراق همچنین گفت: «مسئله تامین امنیت راه‌های برای زائران و تقسیم مسئولیت‌ها را بررسی کردیم و امسال از پهپادها در برنامه تامین امنیت راهپیمایی اربعین حسینی استفاده خواهد شد».

در این راستا «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی نیز گفت: تمام گذرگاه‌های ورودی به شهر کربلا را گسترش دادیم. جاده جدیدی در داخل استان کربلا ایجاد شده و امسال برنامه راهپیمایی روانی خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.