آغاز مرحله اول برداشت طرح توسعه میدان نفتی آذر مهران با ۱۵ هزار بشکه

double-quot
ایلام – جارپرس – مرحله اول برداشت زود هنگام طرح توسعه میدان نفتی آذر شهرستان مرزی مهران در استان ایلام با برداشت روزانه ۱۵ هزار بشکه روز سه شنبه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، مدیران عامل شرکت های نفتی و استاندار ایلام آغاز شد.
کد خبر : 19991
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 8:24
آغاز مرحله اول برداشت طرح توسعه میدان نفتی آذر مهران با ۱۵ هزار بشکه

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در این آیین گفت: یک سوم از این طرح (میدان نفتی آذر) در خاک ایران و دو سوم نیز در منطقه بدرای کشور عراق قرار دارد.
سید نورالدین شهنازی زاده اظهار کرد: ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون بشکه میزان نفت در جای این میدان نفتی است که بر اساس یافته های جدید تا چهار میلیارد بشکه نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، ضریب بازیافت این میدان نفتی حدود ۱۶ درصد است که ۱۹ حلقه چاه در این طرح توسعه ای میدان نفتی حفازی می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) یادآور شد: ظرفیت تولید از این میدان در طرح زود هنگام که امروز با حضور وزیر نفت انجام شد، ۱۵ هزار بشکه در روز است اما در مرحله دوم آن تا اردیبهشت سال آینده این میزان به ۳۰ هزار بشکه در روز و تا پایان سال آینده به ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
شهنازی زاده میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح را یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۱۲۹ کیلومتر خط لوله گذاری انجام شده است.
به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به منظور شرکت در آیین بهره برداری از فاز اول برداشت نفت از میادین مشترک نفتی آذر و شرکت در شورای اداری از طریق فرودگاه شهدا، وارد استان ایلام شد.
اکتشاف منابع نفت و گاز در ایلام از سال ۱۳۴۷ توسط انگلیسی ها آغاز شد، این استان هم اکنون دارای ۶ درصد ذخایر نفت (رتبه سوم) و ۱۱ درصد منابع گاز (رتبه دوم) کشور است.
بهره برداری از منابع نفت و گاز، حمایت از اکتشاف، توسعه و تجهیز میادین نفتی و گازی، احداث پالایشگاه های نفت، توسعه پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید ثروت، اشتغال پایدار و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.