آغاز مذاکرات سرمایه‌گذاری کریدور شمال به جنوب/ راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس اجرایی می شود

double-quot تهران - جارپرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز مذاکرات با سرمایه گذاران برای اجرایی کردن پروژه راه آهن شمال به جنوب از مسیر اینچه برون به شاهرود و طبس خبر داد.
کد خبر : 88366
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 19:18
آغاز مذاکرات سرمایه‌گذاری کریدور شمال به جنوب/ راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس اجرایی می شود

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیدمحمد دهنوی در جلسه شورای مدیران اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و دستگاه‌های ذیربط با اشاره به اینکه گلستان برای توسعه نیازمند چند رکن اساسی است که یکی از ارکان مهم این توسعه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه‌های این اداره کل است، افزود: اگر می‌خواهیم شرایط کشور را به سمت پیشرفت پیش ببریم باید برنامه‌ریزی تحولی داشته باشیم زیرا شرایط فعلی ما را راضی نمی‌کند و باید تلاش‌ها گسترده‌تر و بیشتر شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه نگاه‌ها باید دانش‌بنیان و فناورانه باشد تا بتوانیم به تحول و پیشرفت برسیم، افزود: قانون رونق تولید دانش بنیان تمامی ظرفیت‌های لازم برای توسعه را دیده است که اگر می‌خواهیم به این تحول برسیم باید این قانون را مو به مو اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در تجارت روز دنیا تجارت و اقتصاد مردمی یک اصل مهم و عملی است که هر کشوری اگر بخواهد به پیشرفت برسد باید به این اصل عملیاتی مهم دست یابد.

دهنوی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف‌های بلند باید برنامه داشته باشیم و با برنامه پیش برویم، ادامه داد: باید بدانیم در حال حاضر کجا قرار داریم و از کدام مسیر میخواهیم به کجا برسیم.

دهنوی تاکید کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی از برنامه ششم توسعه این است که ما خودمان متعهد به اجرای برنامه نبوده‌ایم در شرایطی که برنامه ششم توسعه برنامه بسیار خوبی برای پیشرفت کشور بوده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها برای پیشرفت صنعت و تولید در کشور گفت: همه ما در هر سازمان و هر جایگاهی که هستیم باید ببینیم مردم کجای برنامه فعالیتی ما هستند و چقدر به توسعه کار برای مردم متعهد هستیم، اگر متعهد بودیم می‌توانیم به تحول برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از توانمندی‌های مردم و توجه به علم و دانش روز راه و رسم مهم امروز برای رسیدن به تحول است، اضافه کرد: استان گلستان عقب ماندگی‌های بسیار زیادی دارد و بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت باید از علم روز ، توان جوانان و تجربه نیروهای متعهد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای اجرای راه‌آهن اینچه‌برون، شاهرود، طبس، تاکید کرد: مذاکرات با سرمایه‌گذاران در حال انجام است و بدون شک اجرای این خط آهن تحول بزرگی را در حوزه تجارت و اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.