آغاز فعالیت سامانه «نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس»

double-quot تهران - جارپرس - معاون تربیت بدنی و سلامت سابق وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت سامانه «نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس» از امروز خبر داد.
کد خبر : 79337
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 23:42
آغاز فعالیت سامانه «نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس»

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مهرزاد حمیدی در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد ضمن قدردانی از همکاران و وزرای گذشته که فرصت خدمت به دانش آموزان را برای وی فراهم کردند قدردانی کرد و گفت: برای دکتر ستاری فر، معاون جدید تربیت بدنی آرزوی توفیق دارم و انتصابش را تبریک می‌گویم.

وی افزود: عملیاتی کردن سندتحول بنیادین، محور برنامه‌های ما بود. خط مشی‌های اتخاذی ملهم از سند و سیاست های کلی، جهت دهنده همه فعالیت‌های ما بود و عصاره سند را مدرسه، دانش آموز و مدرسه یافتیم و برنامه‌های ما رنگ و بوی مدرسه گرفت.

حمیدی با بیان اینکه مخاطب ما دانش آموز بود که به ما اقبال نشان داد گفت: مدرسه محوری، کیفیت گرایی، علم گرایی و مشارکت محوری سیاست‌های کلی ما را تشکیل داد و برنامه‌های خود را بر اساس آن تعریف و ایده سندتحول را به اجرا نزدیک کردیم. پروژه ها از سیاست های ملهم از سند استخراج و اولویت بندی شدند.

وی به برنامه‌هایی چون المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، کانون و مدرسه قهرمان، طرح کوچ، آهن یاری، ویتامین یاری، سفیران سلامت، طرح دادرس، واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم اشاره کرد و گفت: آخرین برنامه ما ایجاد سامانه نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس بود که از امروز کلید خورد. طرح نماد و یاریگران زندگی نیز در حوزه آسیب های اجتماعی دنبال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت سابق وزارت آموزش و پرورش به کادرسازی و تربیت مدیران توانمند در این معاونت اشاره کرد و گفت: دکتر ستاری‌فر از جمله این مدیران است که سرمایه حوزه تربیت بدنی محسوب می‌شوند. استقلال فدراسیون ورزش دانش آموزی انجام شد. چهار حکم در برنامه ششم توسعه تصویب و دنبال کردیم و از معاون جدید می‌خواهیم که خودش را برای برنامه هفتم توسعه آماده کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروز مدیر مدرسه، یاور ماست و به ما در اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند اظهار کرد: افتخارات مختلفی در این مدت کسب شده است. از همکارانم که در این هشت سال خستگی ناپذیر برای ارتقای نقش تربیت بدنی و سلامت زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم؛ امروز جایگاه معلم تربیت بدنی بهبود یافته و قدش بلند شده است. رمز موفقیت ما این بود که یک مدیریت تیمی ۴۰ هزار نفره در کشور را جلو بردیم.

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد معاون جدید تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع تربیت بدنی گفت: جایگاه تربیت بدنی و سلامت در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی به گونه ای است که تربیت بدنی رایگان برای همه در همه سطوح به عنوان حقی همگانی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: بر توسعه، تعمیم و تقویت ورزش مدارس و تربیت بدنی دانش آموزان در سندتحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی رهبری تاکید شده است.

معاون جدید تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش مدارس به عنوان پایه و اساس ورزش کشور تعریف شده است گفت: اگر می‌خواهیم نسلی سالم و قوی تربیت کنیم که لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان شالوده و اساس گام دوم انقلاب است و اگر می‌خواهیم نظام سلامت کشوری کارآمد و نیروی کار بهره ور داشته باشیم، باید به تندرستی و ورزش دانش آموزان توجه خاص کنیم.

ستاری فرد تاکید کرد که اگر دنبال تعالی ورزش قهرمانی هستیم، نقطه آغازش مدرسه است. امروز ورزش دانش آموزی صرفا یک امر تفننی و تفریحی نیست و به ذاته به عنوان مقوله‌ای تربیتی و سلامت محور تعریف شده است. با توجه به اقتضای زمان، فراگیری کرونا و فاصله طولانی دانش آموزان از مدرسه و کم تحرکی عمومی، موضوع ورزش دانش آموزی به عنوان مسئله اولویت‌دار آموزش و پرورش مطرح خواهد بود.

وی افزود: تلاش می‌کنم با مشارکت دستگاه‌های متولی سلامت، ورزش و نهادهای فرهنگی و ظرفیت های قانونگذاری و همکاری همکارانم یک مبنای تحولی در ساحت زیستی و تربیت بدنی ایجاد کنم. تلاش می‌کنم سندتحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی رهبری و برنامه های پیشنهادی وزیر را با توجه به کیفیت محوری اجرا کنم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.